Selamat Datang..Mulakan membaca dengan بِسْمِ اﷲِالرَّحْمٰنِ الرَّحِيْم -Segala tulisan dalam blog ini adalah hasil dari pandangan dan pemikiran saya semata-mata. Segala kerosakan atau gangguan emosi semasa melayari blog ini adalah tanggungjawab pihak pembaca sendiri..Terima Kasih. Ibnuhussin@pas.org.my
"Tuan Maktar Hashim menjadi Pengarah Jabatan ICT Pas Pahang baru - PasPahang | Ambil Pengajaran daripada Kekalahan PRK Galas - PasMaran | Penguasaan ICT mampu lonjakkan undi PAS - SU JiCT PasPahang| Jangan jadi pejuang pengecut | Blog PasMaran bukan lidah rasmi Pas Kaw. Maran - ibnuhussin | UMNO Bakal Tumbang di Tenang - SU JiCT PasPahang

UMNO PAHANG TERSEPIT...

Berita drp: MaranDaily Khamis, 5 Ogos 2010

Chenor (040810): Jabatan Agama Islam Pahang dengan kerjasama Pejabat Agama Islam Daerah Chenor dan Jawatankuasa Masjid Kg Sekara telah menganjurkan Forum Al-Mukarrabin bertempat di Perkarangan Masjid Kg Sekara. Majlis tersebut bermula dengan jamuan nasi selepas solat Maghrib dan Forum selepas solat Isyak.

Majlis tersebut telah dirasmikan oleh YB ADUN Chenor (YB BN-UMNO) Dato Tan Aminuddin yang merupakan Exco Kerajaan BN Pahang.

Dalam ucapannya, beliau menegaskan bahawa masyarakat melayu perlu bersatu atas dasar melayu. Menurutnya, melayu itu adalah Islam berdasarkan Perlembagaan Malaysia yang sedia ada.

Kesungguhan UMNO untuk bersatu dengan PAS umpama angan-angan yang tidak berkesudahan. Menurut Dr Asri (Mantan Mufti Perlis) semasa dalam Forum Perpaduan Melayu, "Darjat Islam lebih tinggi daripada bangsa Melayu, Bangsa Melayu boleh hancur tetapi Islam akan kekal hingga kiamat"

Sifat perkauman sempit yang dibawa oleh UMNO sekarang akan menyebabkan berlakunya krisis perkauman yang besar dan akhirnya mampu menghapuskan UMNO dan parti-parti yang seangkatan dengannya di dunia ini.

AJK Pas Pusat iaitu YB Mujahid Yusof Rawa pernah berkata dalam Forum Perpaduan Melayu bahawa UMNO akan menjadi salah satu menomen simpanan di arkib negara seperti Dinosour pada masa kini. Oleh itu, PAS tidak akan sekali-kali berkompromi dengan parti yang "munafik" serta tidak pernah berpegang kepada janji. Malah, UMNO telah menekan rakyat dengan pelbagai helah untuk pemperkayakan kroninya dengan teori ala "robin"nya iaitu membantu segelintir golongan miskin (UMNO-BN sahaja) dalam masa yang sama "menghisap darah" rakyat yang lain yang tidak mengetahuinya.

Retorik dan lakonan UMNO ini sebenarnya telah difahami dan dirasai oleh rakyat negeri Pahang. Malah kesannya telah dirasai oleh Pimpinan UMNO Pahang dan Malaysia sehinggakan mereka "terhegeh-hegeh" untuk bersatu dengan PAS atas dasar perkauman Melayu yang sempit dan jumud. Jika UMNO berterusan sebegini, pasti generasi "UMNO-Dinosour" akan menjadi kenyataan dan PRU13 akan datang akan dikuasai oleh Pakatan Rakyat.

MaranDaily menyarankan agar pimpinan Tertinggi, Tengah Bawah dan ahli biasa membuat perubahan dari sekarang untuk menolak kepimpinan "UMNO-Dinosour" agar tidak terkubur bersama-sama di muzium sebagai arkib yang tidak berharga. Buatlah perubahan, pilihlah PAS sebagai wadah perjuangan yang memperjuangkan Sistem Islam yang Syumul dan memberi jaminan kepada Bangsa Melayu dan manusia sejagat (tanpa mengira fahaman agama, bangsa dan sebagainya)

MaranDaily
"Hanya bersatu atas dasar Islam sahaja, perkauman itu sempit dan terhad"

1 Responses to UMNO PAHANG TERSEPIT...

  1. Tanpa Nama Says:
  2. bagaikan tolong anjing tersepit, bila dilepaskan terus digigitnya... jauhi UMNO pasti aman bahagia...

    Cucu Pahlawan

     

Catat Ulasan

e-mutawwif (panduan haji & umrah):

Himpunan Bersih 2.0:

Himpunan Bersih 2.0:

02 Hari, 01 Jam, 16 Minit, 40 Saat lagi ke 09/07/2011 jam 2.00PM

Masa Untuk berubah:

Demi Masa:

RENUNGAN BERSAMA:

"Sebaik-baik isteri ialah mengembirakan suami apabila dilihat, apabila suami memerintah dia patuh dan apabila suami tidak ada di sisinya, dia menjaga kehormatan dirinya dan harta kepunyaan suaminya" Hadis (perawi Ahmad&Nasai)

Web TV (**Auto Channel**)

**TVPas**

Jom Belajar di KIAS:

Jom Belajar di KIAS:
Call/SMS: 019-999 7704

Pautan Laman Pemimpin:


Sahabat Setia:

PAHANGKINI.NET

pahangkini

Jom Bersama Sahabat ICT Pahang