Selamat Datang..Mulakan membaca dengan بِسْمِ اﷲِالرَّحْمٰنِ الرَّحِيْم -Segala tulisan dalam blog ini adalah hasil dari pandangan dan pemikiran saya semata-mata. Segala kerosakan atau gangguan emosi semasa melayari blog ini adalah tanggungjawab pihak pembaca sendiri..Terima Kasih. Ibnuhussin@pas.org.my
"Tuan Maktar Hashim menjadi Pengarah Jabatan ICT Pas Pahang baru - PasPahang | Ambil Pengajaran daripada Kekalahan PRK Galas - PasMaran | Penguasaan ICT mampu lonjakkan undi PAS - SU JiCT PasPahang| Jangan jadi pejuang pengecut | Blog PasMaran bukan lidah rasmi Pas Kaw. Maran - ibnuhussin | UMNO Bakal Tumbang di Tenang - SU JiCT PasPahang

"SEKAMPIT BERAS, SEKILO GULA" - BERAMAL DI BULAN RAMADHAN

Berita drp: MaranDaily Isnin, 9 Ogos 2010

Amalan menderma merupakan salah satu sunnah yang sangat digalakkan oleh Rasulullah kerana ganjarannya sangat tinggi di sisi Allah. Sifat merendah diri dan ringat tangan yang diamalkan oleh umat Islam selama ini dapat dirasai oleh ummat Islam sendiri dan masyarakat sekitarnya.

PAS Kawasan Maran telah melancarkan Bulan Infak pada penghujung bulan Jun 2010 dan berterusan sehingga kini dengan tujuag untuk menyemai sikap pemurah dan suka menderma di kalangan Ahli Pas dan golongan yang menyokong Perjuangan Islam. Sempena Bulan Infak ini, Pas Kawasan Maran telah menerima sumbangan hampir RM150,000 untuk Tabung Dana Bangunan dan hampir RM 7,000 untuk operasi semasa Pas Kawasan Maran.



"Kami mengucapkan berbanyak-banyak terima kasih kepada penyumbang yang telah menginfakkan sebahagian daripada harta yang dimilikinya untuk kegunaan jemaah PAS yang boleh diguna bersama oleh semua rakyat Maran". MOHD SHAMSURI HUSSIN, AJK PAS KAWASAN MARAN

Sempena menyambut bulan Ramadhan yang penuh dengan keberkatan ini, PAS Maran mengajak ummat Islam di Maran dan seluruh dunia meningkatkan amalan baik samada Ibadah atau aktiviti-aktiviti seharian dengan harapan diterima Allah serta mendapat ganjaran yang berlipat ganda. PasMaran juga telah melancarkan program "Sekampit Beras, Sekilo Gula" dengan tujuan mengumpul seberapa banyak beras dan Gula daripada ahli yang berkemampuan dan disumbangkan kepada keluarga yang memerlukan tanpa mengira fahaman politik dan bangsa.

Program-program kebajikan dan kemasyarakan seperti ini diharap diterima Allah sebagai ibadah dan memberi kesan yang baik kepada perjuangan PAS untuk menegakkan Islam serta mewujudkan negara berkebajikan dan adil.

MaranDaily
"Beramal dengan Ilmu"

0 Responses to "SEKAMPIT BERAS, SEKILO GULA" - BERAMAL DI BULAN RAMADHAN

Catat Ulasan

e-mutawwif (panduan haji & umrah):

Himpunan Bersih 2.0:

Himpunan Bersih 2.0:

02 Hari, 01 Jam, 16 Minit, 40 Saat lagi ke 09/07/2011 jam 2.00PM

Masa Untuk berubah:

Demi Masa:

RENUNGAN BERSAMA:

"Sebaik-baik isteri ialah mengembirakan suami apabila dilihat, apabila suami memerintah dia patuh dan apabila suami tidak ada di sisinya, dia menjaga kehormatan dirinya dan harta kepunyaan suaminya" Hadis (perawi Ahmad&Nasai)

Web TV (**Auto Channel**)

**TVPas**

Jom Belajar di KIAS:

Jom Belajar di KIAS:
Call/SMS: 019-999 7704

Pautan Laman Pemimpin:


Sahabat Setia:

PAHANGKINI.NET

pahangkini

Jom Bersama Sahabat ICT Pahang