Selamat Datang..Mulakan membaca dengan بِسْمِ اﷲِالرَّحْمٰنِ الرَّحِيْم -Segala tulisan dalam blog ini adalah hasil dari pandangan dan pemikiran saya semata-mata. Segala kerosakan atau gangguan emosi semasa melayari blog ini adalah tanggungjawab pihak pembaca sendiri..Terima Kasih. Ibnuhussin@pas.org.my
"Tuan Maktar Hashim menjadi Pengarah Jabatan ICT Pas Pahang baru - PasPahang | Ambil Pengajaran daripada Kekalahan PRK Galas - PasMaran | Penguasaan ICT mampu lonjakkan undi PAS - SU JiCT PasPahang| Jangan jadi pejuang pengecut | Blog PasMaran bukan lidah rasmi Pas Kaw. Maran - ibnuhussin | UMNO Bakal Tumbang di Tenang - SU JiCT PasPahang

Tahniah Kepada Peserta Demo Bantah ISA...

Berita drp: MaranDaily Isnin, 3 Ogos 2009

Alhamdaulillah & Tahniah...
Bantahan mansuh ISA tetap diteruskan...

Terlebih dahulu warga Pas Kawasan Maran mengucapkan tahniah kepada semua yang terlibat secara langsung & tak langsung dalam perhimpunan aman Mansuh ISA yang diketuai oleh GMI pada 1 ogos 2009 lepas.

Alhamdulillah, rakyat yang prihatin telah mula berkumpul seawal jam 6.00pg. Pada pukul 9.30pg, pihak polis (anjing-BN) yang berkawal di hadapan masjid Jamek mula membuat huru hara dengan membuat beberapa tangkapan. Malah, 'anjing-BN' cuba menakut nakutkan masyarakat sekitar dengan pelbagai ugutan yang sememangnya tak mengerunkan pejuang2 rakyat.

Oleh kerana masjid Jamek telah dikawal ketat oleh 'anjing-BN', maka rakyat mula berkumpul di dataran Masjid India. Alhamdulillah dengan kehadiran rakyat yang begitu ramai menyebabkan peniaga2 di sekitar tempat demo mendapat durian runtuh apabila beberapa gerai kehabisan stok makanan seawal jam 9.00pg.

Jam 9.00pg, polis mula membuat tangkapan di hadapan di hadapan masjid Jamek dan Masjid India. Muslimat juga antara menjadi mangsa keganasan 'anjing-BN' yang tidak berperi kemanusiaan dan durjana.

Selepas solat Zuhur secara berjemaah, rakyat mula berkumpul di perkarangan Masjid India, Masjid Negara dan SOGO. Perarakan dimulakan denganbacaan doa oleh Naib Presiden Pas Ustaz Dato' Tuan Ibrahim Tuan Man. Selepas mengaminkan doa, Ust. Tn. Ibrahim memulakan perarakan rakyat menuju ke SOGO. Dalam perjalanan, rakyat mula melaungkan slogan Mansuh ISA dan berzikir & bermunajat kepada Allah. Sesungguhnya pelindung yang hakiki ialah Allah.
Alhamdulillah, semua hampir semua pimpinan PAS dan Pakatan Rakyat menyertai perhimpunan tersebut. ini memberi semangat dan keyakinan kepada rakyat untuk menentang kezaliman kerajaan-BN yang memerintah masa kini. InsyaAllah, kerajaan zalim-BN ini akan tumbang pada PRU13 nanti.Antara pimpinan PR yang hadir ialah, Tuan Guru Haji Abd Hadi, DS Anuar Ibrahim, Lim Kit Siang, Salahuddin, Mahfuz, DS IR Nizar, Mat Sabu, Pengerusi GMI, dan banyak lagi. Semoga Allah merestui perjuangan kita semua.
Perhimpunan tamat jam 4.30ptg. Walau bagaimanapun, kezaliman dan ke'haprakan' anjing2-BN masih meneruskan keganasannya dengan melepaskan gas pemedih mata, pancutan air gatal dan beberapa siri tangkapan. Seramai 597 orang telah ditangkap oleh anjing-BN dengan tujuan untuk menakut-nakutkan rayat dalam memperjuangkan hak yang ditentukan oleh Allah.

Ingatlah wahai Ditaktor BN & anjing2nye, semangat Jihat tidak akan hilang selama-lamanya dan pejuang2 Islam akan terus berjuang dalam apa jua keadaan demi memartabatkan Islam sebagai Pemerintah dan AdDin...

Wassalam,

Disediakan oleh: Shamsueri LiCT Maran

0 Responses to Tahniah Kepada Peserta Demo Bantah ISA...

Catat Ulasan

e-mutawwif (panduan haji & umrah):

Himpunan Bersih 2.0:

Himpunan Bersih 2.0:

02 Hari, 01 Jam, 16 Minit, 40 Saat lagi ke 09/07/2011 jam 2.00PM

Masa Untuk berubah:

Demi Masa:

RENUNGAN BERSAMA:

"Sebaik-baik isteri ialah mengembirakan suami apabila dilihat, apabila suami memerintah dia patuh dan apabila suami tidak ada di sisinya, dia menjaga kehormatan dirinya dan harta kepunyaan suaminya" Hadis (perawi Ahmad&Nasai)

Web TV (**Auto Channel**)

**TVPas**

Jom Belajar di KIAS:

Jom Belajar di KIAS:
Call/SMS: 019-999 7704

Pautan Laman Pemimpin:


Sahabat Setia:

PAHANGKINI.NET

pahangkini

Jom Bersama Sahabat ICT Pahang