Selamat Datang..Mulakan membaca dengan بِسْمِ اﷲِالرَّحْمٰنِ الرَّحِيْم -Segala tulisan dalam blog ini adalah hasil dari pandangan dan pemikiran saya semata-mata. Segala kerosakan atau gangguan emosi semasa melayari blog ini adalah tanggungjawab pihak pembaca sendiri..Terima Kasih. Ibnuhussin@pas.org.my
"Tuan Maktar Hashim menjadi Pengarah Jabatan ICT Pas Pahang baru - PasPahang | Ambil Pengajaran daripada Kekalahan PRK Galas - PasMaran | Penguasaan ICT mampu lonjakkan undi PAS - SU JiCT PasPahang| Jangan jadi pejuang pengecut | Blog PasMaran bukan lidah rasmi Pas Kaw. Maran - ibnuhussin | UMNO Bakal Tumbang di Tenang - SU JiCT PasPahang

Pemuda UMNO Menyindir Perdana Menteri

Berita drp: MaranDaily Jumaat, 3 Julai 2009

1. Keberanian yang ditunjukkan oleh Khairy Jamaludin menyambut baik pelawaan untuk berwacana secara Ilmiah dengan pemuda PAS adalah secara tidak langsung sebagai sindiran tajam kepada Datuk Seri Najib Tun Razak .

2. Biar pun Dewan Pemuda PAS belum menerima sebarang jawapan justeru tempoh yang diberi masih belum berakhir , tetapi sikap yang ditunjukkan oleh Khairy Jamaludin adalah satu tamparan buat Perdana Menteri.

3. Sebelumnya Datuk Seri Najib enggan menerima cabaran debat dari Tuan Guru Hj. Nik Abdul Aziz Nik Mat bagi membuktikan UMNO dan BN tidak sesat seperti yang didakwa .

4. Wacana Ilmiah yang mahu diadakan oleh Dewan Pemuda PAS Pusat bersama Pergerakan Pemuda UMNO ialah bertajuk : Benarkah Perjuangan UMNO bertentangan dengan syariat .

5. Ianya adalah ruang yang kita buka untuk UMNO menjawab , benarkah perjuangan mereka tidak bertentangan dengan syariat Islam sebagaimana yang telah didakwa oleh Tuan Guru Hj. Nik Abdul Aziz Nik Mat . Kalau Khairy ketua pemuda UMNO berani menyambut peluang untuk berhujjah , kenapa Datuk Najib Razak awal - awal lagi menolak cabaran debat tersebut ? Malu Perdana Menteri lagu nih atau Khairy sengaja mahu memalukan Najib ? .

6. Saya masih ragu terhadap kenyataan Khairy yang kononnya bersedia untuk berwacana secara ilmiah dengan pemuda PAS . Kerana sebelum ini sudah 3 kali beliau menolak cabaran kita untuk debat dengan isu Islam , kemerdekaan negara dan penderhakaan terhada institusi raja - raja .

7. Malah Khairy Jamaludin juga pernah memberitahu media bahawa beliau bersedia dan menyambut baik untuk berbincang dan berdebat dengan Yb. Salahudin Ayub sewaktu Yb. Salahudin sebagai Ketua Pemuda PAS pada masa itu mencabar Ketua Pergerakan Pemuda UMNO [ Hisyamudin Tun Hussein - namun beliau tidak hadhir dan menghantar Khairy sebagai naib Ketua Pemuda masa itu , untuk menerima surat cabaran dari Pemuda PAS ] untuk debat dalam isu PPMSI .

8. Walaupun kali ini Khairy sekali lagi mengatakan beliau bersedia untuk berwacana , saya harap beliau benar - benar turun menyahut wacana kita untuk berhujjah . Jika beliau tidak turun lagi kali ini setelah debat pun beliau tolak dan wacana juga beliau tolak , maka sahlah nanti Khairy seorang yang pengecut . Saya menanti sehingga tarikh seminggu yang kita beri berakhir !

9. Kerana saya masih percaya bahkan sangat yakin bahawa Islam tegak dengan Hujjah dan hujjah senantiasa bersama kebenaran sementara kebenaran itu suatu yang datang dari Allah swt .

10. Hujjahlah kekuatan dan senjata bagi perjuangan Islam bukan emosi yang tidak terkawal dan tindakan yang di luar batas seperti yang sering dilakukan oleh UMNO dan BN sebelum ini , apabila mereka gagal berhujah akhirnya mereka menggunakan ISA , OSA , Akta Cetak dan sebagainya .

ust nasaruddin tantawi

0 Responses to Pemuda UMNO Menyindir Perdana Menteri

Catat Ulasan

e-mutawwif (panduan haji & umrah):

Himpunan Bersih 2.0:

Himpunan Bersih 2.0:

02 Hari, 01 Jam, 16 Minit, 40 Saat lagi ke 09/07/2011 jam 2.00PM

Masa Untuk berubah:

Demi Masa:

RENUNGAN BERSAMA:

"Sebaik-baik isteri ialah mengembirakan suami apabila dilihat, apabila suami memerintah dia patuh dan apabila suami tidak ada di sisinya, dia menjaga kehormatan dirinya dan harta kepunyaan suaminya" Hadis (perawi Ahmad&Nasai)

Web TV (**Auto Channel**)

**TVPas**

Jom Belajar di KIAS:

Jom Belajar di KIAS:
Call/SMS: 019-999 7704

Pautan Laman Pemimpin:


Sahabat Setia:

PAHANGKINI.NET

pahangkini

Jom Bersama Sahabat ICT Pahang