Selamat Datang..Mulakan membaca dengan بِسْمِ اﷲِالرَّحْمٰنِ الرَّحِيْم -Segala tulisan dalam blog ini adalah hasil dari pandangan dan pemikiran saya semata-mata. Segala kerosakan atau gangguan emosi semasa melayari blog ini adalah tanggungjawab pihak pembaca sendiri..Terima Kasih. Ibnuhussin@pas.org.my
"Tuan Maktar Hashim menjadi Pengarah Jabatan ICT Pas Pahang baru - PasPahang | Ambil Pengajaran daripada Kekalahan PRK Galas - PasMaran | Penguasaan ICT mampu lonjakkan undi PAS - SU JiCT PasPahang| Jangan jadi pejuang pengecut | Blog PasMaran bukan lidah rasmi Pas Kaw. Maran - ibnuhussin | UMNO Bakal Tumbang di Tenang - SU JiCT PasPahang

BULAN INFAK PAS MARAN 2010

Berita drp: MaranDaily Sabtu, 29 Mei 2010

Jengka_4_IMG_0786MARAN - PAS Kawasan Maran melancarkan Bulan Infaq selama sebulan dari 23 Mei hingga 23 Jun depan. Pemangku Yang Dipetua PAS Kawasan, Ustaz Ramli Abdul Rahman berkata, pihaknya mensasarkan setiap ahli mengeluarkan infaq sebanayak RM100 seorang.

Katanya, pihaknya mensasarkan kutipan sebanyak RM30,000 dapat dikumpulkan dalam masa satu bulan ini. Menurut Ramli, jumlah itu sepatutlah bukanlah sesuatu yang sukar kerana ahli hanya menghulurkan sumbangan kira-kira 27 sen sehari atau RM8.50 sebulan.

Ramli berkata, wang tersebut akan digunakan bagi membiayai kegiatan parti ia bulan wang Tabung Pilihan raya. Majlis pelancaranya Buan Infaq telah di sempurnakan oleh Setiasuaha Badan Perhubungan PAS Pahang, Roslan Zainal Ahmadi di Felda Kemboja Jengka 4.

Difahamkan sebanyak RM3,000 telah berjaya di kutip pada majlis pelancaran itu. Menuurt Ramli, usaha melawan Umno-BN mesti diteruskan apatah lagi parti itu rakus melalukan penindasan terhadap rakyat melalui polisi yang di perkenalkan seperti memansukhkan diskaun saman laluluntas.

“Dulu jika di saman kita boleh minta diskaun kini tiada lagi diskaun, mesti bayar RM300, itu belum lagi mereka mengkaji kenaikan harga kompoun sebanyak RM1000 tetapi ditarik balik ekoran adanya pilhanraya kecil Hulu Selangor dahulu.

“Saya percaya kerajaan akan membentangkan semula diparlimen untuk menaian kompaun itu dari seratus kepada RM1000 sedikit masa lagi,” katanya.

Tambah beliau, Kezaliman Umno/BN ini tidak boleh dibiarkan, kita mesti lawan untuk lawan memerlukan wang bagi membiayai kegiatan parti. “Dalam masa sebulan ini, PAS kawasan akan berkempen dan menemui ahli di setiap cawangan bagi memohon infaq sebanyak RM100 seorang ahli.

“Kita juga akan mengadakan kempen melalui internet bagi memudah ahli dan penyokong mendapatkan maklumat mengenainya,” katanya. Sumbangan boleh masukkan ke akuan PAS Kawasan Maran No 06028 0100-36405 atau menghubungi Bendahari PAS Kawasan di talian 012- 9863 694 untuk keterangan lanjut.

[saya menyeru agar semua ahli PAS menyalurkan sumbangan semampu yang boleh kepada PAS Kawasan Maran dalam usaha mencegah kemungkaran yang dibuat oleh musuh2 Allah serta menegakkan Islam kepada kedudukannya iaitu Al-Quran & Hadith sebagai perlembagaan. Sumbangan anda semua merupakan pelaburan untuk hari akhirat dan keberkatan dalam mencari rezeki di dunia.]

0 Responses to BULAN INFAK PAS MARAN 2010

Catat Ulasan

e-mutawwif (panduan haji & umrah):

Himpunan Bersih 2.0:

Himpunan Bersih 2.0:

02 Hari, 01 Jam, 16 Minit, 40 Saat lagi ke 09/07/2011 jam 2.00PM

Masa Untuk berubah:

Demi Masa:

RENUNGAN BERSAMA:

"Sebaik-baik isteri ialah mengembirakan suami apabila dilihat, apabila suami memerintah dia patuh dan apabila suami tidak ada di sisinya, dia menjaga kehormatan dirinya dan harta kepunyaan suaminya" Hadis (perawi Ahmad&Nasai)

Web TV (**Auto Channel**)

**TVPas**

Jom Belajar di KIAS:

Jom Belajar di KIAS:
Call/SMS: 019-999 7704

Pautan Laman Pemimpin:


Sahabat Setia:

PAHANGKINI.NET

pahangkini

Jom Bersama Sahabat ICT Pahang