Selamat Datang..Mulakan membaca dengan بِسْمِ اﷲِالرَّحْمٰنِ الرَّحِيْم -Segala tulisan dalam blog ini adalah hasil dari pandangan dan pemikiran saya semata-mata. Segala kerosakan atau gangguan emosi semasa melayari blog ini adalah tanggungjawab pihak pembaca sendiri..Terima Kasih. Ibnuhussin@pas.org.my
"Tuan Maktar Hashim menjadi Pengarah Jabatan ICT Pas Pahang baru - PasPahang | Ambil Pengajaran daripada Kekalahan PRK Galas - PasMaran | Penguasaan ICT mampu lonjakkan undi PAS - SU JiCT PasPahang| Jangan jadi pejuang pengecut | Blog PasMaran bukan lidah rasmi Pas Kaw. Maran - ibnuhussin | UMNO Bakal Tumbang di Tenang - SU JiCT PasPahang

PEJUANG YANG TIDAK AMANAH...

Berita drp: MaranDaily Selasa, 2 Mac 2010

KUALA LUMPUR - Ahli Parlimen Nibong Tebal, Tan Tee Beng semalam mengumumkan beliau keluar dari Parti Keadilan Rakyat (PKR) berkuatkuasa serta merta kerana kecewa dengan kepimpinan parti itu.

Tee Beng berkata, beliau kesal dengan sikap kepimpinan PKR yang sanggup mengorbankan maruah dan prinsip parti hanya kerana mahu memastikan impian mereka tercapai.

“Saya tidak faham mengapa kepimpinan PKR Pulau Pinang terlalu tunduk kepada Guan Eng sehingga sanggup menutup segala kelemahan beliau,” katanya membaca kenyataan lima muka surat dalam sidang media di sini, semalam.

Tee Beng yang turut mengumumkan meletakkan semua jawatan dalam parti dan menjadi wakil rakyat bebas berkata, beliau tidak sanggup tunduk kepada sikap diktator dan cara kerja Guan Eng kerana keangkuhan Setiausaha Agung DAP itu yang didakwanya “sangat melampau sehingga melayan wakil rakyat PKR seperti anjing”. sinarharian

{isu keluar parti dalam arena politik tanah air kita kian menjadi-jadi. Bila masuk politik atas kepentingan peribadi dan kroni, maka pelbagai isu dan masalah akan timbul. Pentadbiran PR di Pulau Pinang yang diketui oleh Ling Guan Eng telah menjadikan Umar Abd Aziz sebagai model dalam kepimpinannya menyebabkan kita dapat melihat pemimpin2 yang tidak amanah dan tidak setia keluar dan derhaka. Kebenaran pasti akan tertegak, malah rakyar masa kini lebih arif dalam menilai pemimpin mereka yang sanggup mengadaikan rakyat demi kepentingan diri sendiri. Yang pasti, mereka ini tidak akan dipilih lagi dalam PRU13 yang mungkin akan berlaku pada bila2 masa.

Masalah ini sukar berlaku dalam Barisan Kepimpinan Pas kerana kebanyakkannya telah melalui proses pentarbiyyahan di semua peringkat. Malah, Islam telah mengajar pemimpin untuk terus taat setia kepada Islam serta pemimpin yang taat dengan Allah. Masalah seperti ini hanya akan berlaku kepada pemimpin2 di kalangan Pas yang tersalah asuhan atau mempelajari ilmu daripada ulama yang terpesong daripada perjuangan sebenar.

Marilah bersama2 dengan Jemaah PAS agar kita jelas dalam perjuangan untuk mendapat kesejahteraan di dunia dan akhirat.
} ibnuhussin5

0 Responses to PEJUANG YANG TIDAK AMANAH...

Catat Ulasan

e-mutawwif (panduan haji & umrah):

Himpunan Bersih 2.0:

Himpunan Bersih 2.0:

02 Hari, 01 Jam, 16 Minit, 40 Saat lagi ke 09/07/2011 jam 2.00PM

Masa Untuk berubah:

Demi Masa:

RENUNGAN BERSAMA:

"Sebaik-baik isteri ialah mengembirakan suami apabila dilihat, apabila suami memerintah dia patuh dan apabila suami tidak ada di sisinya, dia menjaga kehormatan dirinya dan harta kepunyaan suaminya" Hadis (perawi Ahmad&Nasai)

Web TV (**Auto Channel**)

**TVPas**

Jom Belajar di KIAS:

Jom Belajar di KIAS:
Call/SMS: 019-999 7704

Pautan Laman Pemimpin:


Sahabat Setia:

PAHANGKINI.NET

pahangkini

Jom Bersama Sahabat ICT Pahang