Selamat Datang..Mulakan membaca dengan بِسْمِ اﷲِالرَّحْمٰنِ الرَّحِيْم -Segala tulisan dalam blog ini adalah hasil dari pandangan dan pemikiran saya semata-mata. Segala kerosakan atau gangguan emosi semasa melayari blog ini adalah tanggungjawab pihak pembaca sendiri..Terima Kasih. Ibnuhussin@pas.org.my
"Tuan Maktar Hashim menjadi Pengarah Jabatan ICT Pas Pahang baru - PasPahang | Ambil Pengajaran daripada Kekalahan PRK Galas - PasMaran | Penguasaan ICT mampu lonjakkan undi PAS - SU JiCT PasPahang| Jangan jadi pejuang pengecut | Blog PasMaran bukan lidah rasmi Pas Kaw. Maran - ibnuhussin | UMNO Bakal Tumbang di Tenang - SU JiCT PasPahang

RAHMAT DI SEBALIK MUSIBAH...

Berita drp: MaranDaily Sabtu, 16 Januari 2010

Sdr Mustafa menitiskan air mata dan memeluk Ramli ketika rombongan PAS Maran sampai.

Puan Lawiyah Ali Timbalan Ketua Muslimat PAS Maran serta Puan Sakinah Ab Kadir Ketua Nisa Maran menziarahi isteri Mustafa yang menumpang dirumah jiran.

Keperihatinan Pegawai Daerah Maran(Berjeket Hitam) yang menziarahi sdr Mustafa diawal pagi kebakaran lagi wajar dijadikan contoh kepada semua kakitangan dalam Daerah Maran lebih -lebih lagi wakil rakyat Luit..yang belum muncul hingga ke petang.

Wakil Pemuda PAS Negeri Us Khairul Azmi menyampaikan sumbangan.
PAS Maran menyampaikan sumbangan Wang,pakaian,makanan,dapur gas serta menguruskan penempatan sementara untuk Mustafa dan keluarga.


Tinggal sehelai sepinggang,begitulah ujian yang menimpa aktivis PASTI Maran En. Mustafa Ismail 35Th.Rumahnya hangus semua sekali dalam satu kebakaran awal pagi ahad.Beliau yang menetap di Kampung Chedong barhampiran bandar Maran.

Menurut En Mustafa kejadian berlaku lebih kurang jam 5pagi ketika beliau dan keluarga sedang tidur.Bayang-bayang merah yang dilihat diatas syiling rumah seolah-olah beliau sedang bermimpi rupa-rupanya adalah api yang sedang marak membakar katanya.

Walaubagaimanapun beliau bersyukur kepada Allah kerana beliau,isteri serta tujuh orang anaknya sempat diselamatkan dan tiada kecederaan yang berlaku.

sumber: pelawat bumi

{dalam menegakkan agama Allah di muka bumi, pelbagai halangan dan ujian mendatang... diuji buka kerana kemurkaan, cuma untuk menguju tahap pengorbanan, kecintaan kepada Allah dan kesetiaan kepada syariatNya}

2 Responses to RAHMAT DI SEBALIK MUSIBAH...

  1. Tanpa Nama Says:
  2. moga pasmaran terus maju & mantap untuk ambil alih pentadbiran parlimen maran selepas pru13 nanti

     
  3. InsyaAllah... terima kasih kepada semua yang memberi sokongan kepada Perjuangan PAS untuk menegakkan Islam di Malaysia

     

Catat Ulasan

e-mutawwif (panduan haji & umrah):

Himpunan Bersih 2.0:

Himpunan Bersih 2.0:

02 Hari, 01 Jam, 16 Minit, 40 Saat lagi ke 09/07/2011 jam 2.00PM

Masa Untuk berubah:

Demi Masa:

RENUNGAN BERSAMA:

"Sebaik-baik isteri ialah mengembirakan suami apabila dilihat, apabila suami memerintah dia patuh dan apabila suami tidak ada di sisinya, dia menjaga kehormatan dirinya dan harta kepunyaan suaminya" Hadis (perawi Ahmad&Nasai)

Web TV (**Auto Channel**)

**TVPas**

Jom Belajar di KIAS:

Jom Belajar di KIAS:
Call/SMS: 019-999 7704

Pautan Laman Pemimpin:


Sahabat Setia:

PAHANGKINI.NET

pahangkini

Jom Bersama Sahabat ICT Pahang