Selamat Datang..Mulakan membaca dengan بِسْمِ اﷲِالرَّحْمٰنِ الرَّحِيْم -Segala tulisan dalam blog ini adalah hasil dari pandangan dan pemikiran saya semata-mata. Segala kerosakan atau gangguan emosi semasa melayari blog ini adalah tanggungjawab pihak pembaca sendiri..Terima Kasih. Ibnuhussin@pas.org.my
"Tuan Maktar Hashim menjadi Pengarah Jabatan ICT Pas Pahang baru - PasPahang | Ambil Pengajaran daripada Kekalahan PRK Galas - PasMaran | Penguasaan ICT mampu lonjakkan undi PAS - SU JiCT PasPahang| Jangan jadi pejuang pengecut | Blog PasMaran bukan lidah rasmi Pas Kaw. Maran - ibnuhussin | UMNO Bakal Tumbang di Tenang - SU JiCT PasPahang

KuliahTok Guru di Lanting Perlu Penglibatan Generasi Muda...

Berita drp: MaranDaily Jumaat, 4 Disember 2009

Chenor : Kampung Lanting sinonim dengan pusat pembelajaran Ilmu2 Islam secara pondok. Kuliah ini telah bermula sejak dahulu lagi. Pengasas dan Guru kepada pondok ini ialah Tuan Guru Haji Mohd Baqi Othman yang telah membina pondok ini atas bantuan orang ramai dan kewangan sendiri.

Pelbagai aktiviti2 yang telah dilakukan di sini terutamanya dalam usaha berdakhwah dan menyebarkan Ilmu Islam kepada penduduk sekitar dan umumnya sesiapa yang ebrminat dan cintakan Islam.

Antara kuliah yang mendapat sambutan ialah Kuliah Mingguan yang diajar sendiri oleh Tuan Guru setiap minggu iaitu Isnin malam selasa bermula maghrib hingga Isyak. Antara kitab yang dibaca ialah Bidayatul Hidayah, Tafsirul Quran dll.

Atas kesedaran untuk meglobalkan Ilmu2 Islam ke seluruh dunia, Lajnah ICT Pas Kawasan Maran telah menubuhkan unit khas untuk merakam kuliah mingguan Tuan Guru dan dijadikan VCD serta di upload ke youTube, Laman Web dan blog. Dengan cara ini, masyarakat akan lebih mudah untuk mendengar kuliahTuan Guru walaupun pada malam tersebut tidak dapat hadir sendiri ke Surau Pondok Lanting.

Bagi sesiapa yang berminat untuk mendapatkan VCD Kuliah Mingguan Tuan Guru Haji Md Baqi Othman, bolehlah berhubung dengan Shamsuri @ Ikhwan...

Shamsueri Lict PasMaran 09/11

0 Responses to KuliahTok Guru di Lanting Perlu Penglibatan Generasi Muda...

Catat Ulasan

e-mutawwif (panduan haji & umrah):

Himpunan Bersih 2.0:

Himpunan Bersih 2.0:

02 Hari, 01 Jam, 16 Minit, 40 Saat lagi ke 09/07/2011 jam 2.00PM

Masa Untuk berubah:

Demi Masa:

RENUNGAN BERSAMA:

"Sebaik-baik isteri ialah mengembirakan suami apabila dilihat, apabila suami memerintah dia patuh dan apabila suami tidak ada di sisinya, dia menjaga kehormatan dirinya dan harta kepunyaan suaminya" Hadis (perawi Ahmad&Nasai)

Web TV (**Auto Channel**)

**TVPas**

Jom Belajar di KIAS:

Jom Belajar di KIAS:
Call/SMS: 019-999 7704

Pautan Laman Pemimpin:


Sahabat Setia:

PAHANGKINI.NET

pahangkini

Jom Bersama Sahabat ICT Pahang