Selamat Datang..Mulakan membaca dengan بِسْمِ اﷲِالرَّحْمٰنِ الرَّحِيْم -Segala tulisan dalam blog ini adalah hasil dari pandangan dan pemikiran saya semata-mata. Segala kerosakan atau gangguan emosi semasa melayari blog ini adalah tanggungjawab pihak pembaca sendiri..Terima Kasih. Ibnuhussin@pas.org.my
"Tuan Maktar Hashim menjadi Pengarah Jabatan ICT Pas Pahang baru - PasPahang | Ambil Pengajaran daripada Kekalahan PRK Galas - PasMaran | Penguasaan ICT mampu lonjakkan undi PAS - SU JiCT PasPahang| Jangan jadi pejuang pengecut | Blog PasMaran bukan lidah rasmi Pas Kaw. Maran - ibnuhussin | UMNO Bakal Tumbang di Tenang - SU JiCT PasPahang

AMANAT PRESIDEN PAS UNTUK BLOGGERS...

Berita drp: MaranDaily Ahad, 20 Disember 2009

Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang mengingatkan para blogger supaya jangan syok menyebarkan maklumat yang boleh memecahbelahkan masyarakat biarpun maklumat tersebut difikirkan benar.

Bercakap sewaktu merasmikan konvensyen blogger di Taman Melewar hari ini, Hadi berkata tidak semua yang benar boleh didedahkan apatah lagi jika yang benar itu boleh membawa kepada mudarat yang besar terhadap masyarakat.

"Tak semua fitnah itu bohong, fitnah ada bohong ada benar, tetapi tidak semua fitnah boleh disebar begitu sahaja walaupun ianya benar, benar tapi jahat.

"Kita perlu meletakkan yang benar pada tempat yang betul," katanya.

{Sudah banyak pesanan pimpinan agar para blogger ni behati2 dalam menyebarkan maklumat agar tidak tergolong daripada pembawa dan penyebar fitnah.

Konsep copy & paste adalah menjadi lumrah dalam penulisan blog, kertas kerja, tesis dan sebagainya teutamanya bagi mengetengahkan sesuatu isu/maklumat itu lebih luas lagi. Oleh itu, tanggungjawab sebagai penulis, kita hendaklah mendapatkan sumbernya daripada sumber yang benar2 boleh dipercayai serta mempunyai bukti2 / hujjah yang rasional.

Amanat Presiden PAS TG Hj Hadi adalah wajar dan perlu dingat2kan selalu kepada kita agar tidak menjadi musuh dalam selimut.

InsyaAllah, dengan kesatuan blogger yang dibuat oleh PAS, akan membantu perjuangan Islam untuk mendapat kemenangan dalam PRK dan PRU13 nanti serta berlaku penyaluran maklumat secara terus dan tepat daripada pimpinan kepada rakyat}

LiCT PasMaran

0 Responses to AMANAT PRESIDEN PAS UNTUK BLOGGERS...

Catat Ulasan

e-mutawwif (panduan haji & umrah):

Himpunan Bersih 2.0:

Himpunan Bersih 2.0:

02 Hari, 01 Jam, 16 Minit, 40 Saat lagi ke 09/07/2011 jam 2.00PM

Masa Untuk berubah:

Demi Masa:

RENUNGAN BERSAMA:

"Sebaik-baik isteri ialah mengembirakan suami apabila dilihat, apabila suami memerintah dia patuh dan apabila suami tidak ada di sisinya, dia menjaga kehormatan dirinya dan harta kepunyaan suaminya" Hadis (perawi Ahmad&Nasai)

Web TV (**Auto Channel**)

**TVPas**

Jom Belajar di KIAS:

Jom Belajar di KIAS:
Call/SMS: 019-999 7704

Pautan Laman Pemimpin:


Sahabat Setia:

PAHANGKINI.NET

pahangkini

Jom Bersama Sahabat ICT Pahang