Selamat Datang..Mulakan membaca dengan بِسْمِ اﷲِالرَّحْمٰنِ الرَّحِيْم -Segala tulisan dalam blog ini adalah hasil dari pandangan dan pemikiran saya semata-mata. Segala kerosakan atau gangguan emosi semasa melayari blog ini adalah tanggungjawab pihak pembaca sendiri..Terima Kasih. Ibnuhussin@pas.org.my
"Tuan Maktar Hashim menjadi Pengarah Jabatan ICT Pas Pahang baru - PasPahang | Ambil Pengajaran daripada Kekalahan PRK Galas - PasMaran | Penguasaan ICT mampu lonjakkan undi PAS - SU JiCT PasPahang| Jangan jadi pejuang pengecut | Blog PasMaran bukan lidah rasmi Pas Kaw. Maran - ibnuhussin | UMNO Bakal Tumbang di Tenang - SU JiCT PasPahang

PERISTIWA MAMALI... SEJARAH HITAM BUAT PEJUANG-PEJUANG ISLAM DI MALAYSIA

Berita drp: MaranDaily Sabtu, 28 November 2009

Maran: Peristiwa Berdarah MAMALI sejak 24 Tahun yang lalu mengimbau kembali sejarah hitam dalam perjuangan Islam di Malaysia. Para Syuhadah yang diketuai oleh Ustaz Ibrahim Libya telah syahid ketika cuba mempertahankan akidahnya untuk menyebarkan agama Islam di Kedah.

Kerajaan di bawah pimpinan ditaktor Tun Dr Mahadhir telah menghantar polis dan tentera dalam menghapuskan pengaruh Asy Syahid Ibrahim Libya terutamanya dalam menyebarkan agama Islam yang sebenar bersama beberapa orang islam yang lain, sedangkan ketika itu beliau memegang jawatan sebagai pendakwah bebas di Jabatan Perdana Menteri dan Jabatan Agama Islam Kedah.

Dalam memeberi penerangan dan kefahaman kepada generasi muda, Ketua DPP Pusat iaitu Ust Nasaruddin Hassan At Tantawi membuat sesi penerangan melalui ceramahnya di seluruh negeri. Usaha ini sedikit sebanyak akan memberi semangat kepada generasi muda untuk bangkit kembali dalam memperjuangkan dan mempertahankan agama suci Islam daripada dinodai oleh kerajaan UMNO-BN.

Semasa memberi ceramah di Pasti Hassan Al Bana, Kuala Sentul, Beliau menyarankan agar generasi pemuda bangkit daripada kongkongan dan penidasan UMNO-BN sejak 52 tahun merdeka lagi. Islam di negara ini terjejas dan teraniaya akibat daripada pentadbiran sekular yang hanya mementingkan diri sendiri dan korni yang berkepentingan sahaja.

InsyaAllah, dengan mandat yang akan diberikan oleh rakyat kepada pas pada PRU 13 nanti, satu perubahan besar akan berlaku terutamanya dalam membenarkan kata-kata Allah bahawa Islam adil dan sesuai untuk semua manusia di dunia ini.

Malah, orang2 yang bukan Islam telah menaruh keyakinan dan kepercayaan kepada pas untuk mentadbir PR serta negara ini kerana negeri-negeri yang dipimpin oleh pas iaitu Kelantan, Kedah dan Perak memberi gambaran yang sangat positif bahawa Islam mampu memimpin Perubahan.

Pas Maran berharap, semua rakyat pahang dan umumnya Malaysia tidak akan memberi peluang lagi kepada UMNO-BN untuk menindas serta merompak hak rakyat pada PRU13 akan datang. Malah, rakyat telah maju dari segi pemikiran dan ilmu dalam menilai pemimpin yang layak dan beramanah dalam mentadbir negeri dan negara bagi menjamin kesejahteraan generasi sekarang dan akan datang.

0 Responses to PERISTIWA MAMALI... SEJARAH HITAM BUAT PEJUANG-PEJUANG ISLAM DI MALAYSIA

Catat Ulasan

e-mutawwif (panduan haji & umrah):

Himpunan Bersih 2.0:

Himpunan Bersih 2.0:

02 Hari, 01 Jam, 16 Minit, 40 Saat lagi ke 09/07/2011 jam 2.00PM

Masa Untuk berubah:

Demi Masa:

RENUNGAN BERSAMA:

"Sebaik-baik isteri ialah mengembirakan suami apabila dilihat, apabila suami memerintah dia patuh dan apabila suami tidak ada di sisinya, dia menjaga kehormatan dirinya dan harta kepunyaan suaminya" Hadis (perawi Ahmad&Nasai)

Web TV (**Auto Channel**)

**TVPas**

Jom Belajar di KIAS:

Jom Belajar di KIAS:
Call/SMS: 019-999 7704

Pautan Laman Pemimpin:


Sahabat Setia:

PAHANGKINI.NET

pahangkini

Jom Bersama Sahabat ICT Pahang