Selamat Datang..Mulakan membaca dengan بِسْمِ اﷲِالرَّحْمٰنِ الرَّحِيْم -Segala tulisan dalam blog ini adalah hasil dari pandangan dan pemikiran saya semata-mata. Segala kerosakan atau gangguan emosi semasa melayari blog ini adalah tanggungjawab pihak pembaca sendiri..Terima Kasih. Ibnuhussin@pas.org.my
"Tuan Maktar Hashim menjadi Pengarah Jabatan ICT Pas Pahang baru - PasPahang | Ambil Pengajaran daripada Kekalahan PRK Galas - PasMaran | Penguasaan ICT mampu lonjakkan undi PAS - SU JiCT PasPahang| Jangan jadi pejuang pengecut | Blog PasMaran bukan lidah rasmi Pas Kaw. Maran - ibnuhussin | UMNO Bakal Tumbang di Tenang - SU JiCT PasPahang

Ihtifal PASTI AR RIDHUAN CHENOR .... Pas Lahirkan Generasi Cintakan Islam

Berita drp: MaranDaily Khamis, 19 November 2009



Chenor (19.11.09):
Pasti Ar Ridzuan Chenor telan mengadakan Ihfifal peringkat Chenor yang telah berlansung bermula jam 3.00ptg sehinggan 11.00mlm. Antara yang hadir pada majlis tersebut ialah Pimpinan Pas Kawasan Maran, Pimpinan Cawangan Chenor, AJK Pasti, Pelajar Pasti tersebut, IbuBapa dan penduduk sekitar. Sambutannya amatlah mengalakkan.

Majlis ini telah dirasmikan oleh Ust Khairul Azmi selaku Ketua Dewan Pemuda Pas Kawasan Maran. Beliau menyarankan agar semua ibu bapa yang mempunyai anak lingkungan 3-6 tahun agar menghantar anak2 mereka ke Pasti yang berdekatan kerana di sini didik dengan ilmu2 agama serta nilai2 murni dalam kehidupan.

Pasti juga telah ditubuhkan sejak 25 tahun lalu telah melahirkan generasi yang cintakan Al-Quran, hadis serta melahirkan insan yang akan mempertahankan Islam daripada dijajah dan dinodai.
Pengerusi Pasti Ar Ridhuan, En. Rahim juga menyarankan agar ibubapa yang telah menghantar anak2 ke pasti agar mengekalkal tabiat baik anak2 apabila telah taman pengajian di peringkat pasti. Ini adalah kerana, kelangsungan amalan mulia ini akan menjadi contoh kepada ibubapa yang menghantar anak2 ke tempat lain.

Tahniah kepada pihak pengurusan pasti chenor, guru2 pasti dan ibubapa yang terlibat.



Sumber: Unit Wartawan LiCT PasMaran

0 Responses to Ihtifal PASTI AR RIDHUAN CHENOR .... Pas Lahirkan Generasi Cintakan Islam

Catat Ulasan

e-mutawwif (panduan haji & umrah):

Himpunan Bersih 2.0:

Himpunan Bersih 2.0:

02 Hari, 01 Jam, 16 Minit, 40 Saat lagi ke 09/07/2011 jam 2.00PM

Masa Untuk berubah:

Demi Masa:

RENUNGAN BERSAMA:

"Sebaik-baik isteri ialah mengembirakan suami apabila dilihat, apabila suami memerintah dia patuh dan apabila suami tidak ada di sisinya, dia menjaga kehormatan dirinya dan harta kepunyaan suaminya" Hadis (perawi Ahmad&Nasai)

Web TV (**Auto Channel**)

**TVPas**

Jom Belajar di KIAS:

Jom Belajar di KIAS:
Call/SMS: 019-999 7704

Pautan Laman Pemimpin:


Sahabat Setia:

PAHANGKINI.NET

pahangkini

Jom Bersama Sahabat ICT Pahang