Selamat Datang..Mulakan membaca dengan بِسْمِ اﷲِالرَّحْمٰنِ الرَّحِيْم -Segala tulisan dalam blog ini adalah hasil dari pandangan dan pemikiran saya semata-mata. Segala kerosakan atau gangguan emosi semasa melayari blog ini adalah tanggungjawab pihak pembaca sendiri..Terima Kasih. Ibnuhussin@pas.org.my
"Tuan Maktar Hashim menjadi Pengarah Jabatan ICT Pas Pahang baru - PasPahang | Ambil Pengajaran daripada Kekalahan PRK Galas - PasMaran | Penguasaan ICT mampu lonjakkan undi PAS - SU JiCT PasPahang| Jangan jadi pejuang pengecut | Blog PasMaran bukan lidah rasmi Pas Kaw. Maran - ibnuhussin | UMNO Bakal Tumbang di Tenang - SU JiCT PasPahang

Tuan Guru Nik Aziz Sahkan Kehadiran Ke Mesy Khas

Berita drp: MaranDaily Rabu, 28 Oktober 2009

Mursyidul am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat akan hadir ke Mesyuarat Khas Jawatankuasa PAS Pusat yang akan di adakan di Pejabat Agung PAS Pusat malam ini.

Perkara ini disahkan oleh Setiausaha Politik beliau, Anual Bakri ketika dihubungi.

Beliau sebelum ini keberatan untuk hadir kerana Sidang Dewan Undangan Negeri sedang berlangsung.

Sebelum ini dalam sidang media Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali memberitahu satu mesyuarat khas yang melibatkan AJK PAS dan Pesuruhhaya PAS Negeri akan diadakan untuk membincangkan satu cadangan dari Nik Aziz di dalam blognya yang mahu PAS mengadakan satu Muktamar Khas.

Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang telah mengarahkan Mustafa supaya diadakan satu Mesyuarat Khas Jawatankuasa PAS Pusat malam esok mulai jam 8.30 malam di Pejabat Agong PAS, Jalan Raja Laut.

Menurut perlembagaan PAS, mesyuarat agung luar biasa boleh diadakan dengan arahan presiden, permintaan satu pertiga ahli Jawatankuasa PAS Pusat atau permintaan satu pertiga dari kawasan-kawasan PAS di seluruh negara iaitu sekurang-kurangnya 57 kawasan.

"Mesyuarat JK Pas Pusat ini amatlah penting bagi ahli2 pas dr peringkat tertinggi sehingga ahli pas dan kelab penyokong pas untuk mendapatkan maklumat dengan lebih jelas berkenaan dengan isu-isu semasa pas serta dasar pas berkenaan dengan kerjasama PAS-UMNO yang diwar2kan oleh sebahagian pimpinan."

"Kalau dilihat hasrat Tok Guru, tak perlupun EGM kalau mesy ini dapat membincangkan isu2 kepimpinan dan penyelarasan pendapat berkenaan dengan dasar pas bagi mengelak daripada musuh memanipulasi isu dan maklumat semasa dlm strateginya untuk menjatuhkan pas sendiri."

Sebagai ahli pas yang setia dengan perjuangan Islam, kita perlulah bersabar kerana mesy. mlm ini akan merungkai segala persoalan dan 'bayangan maut' yang bermain di fikifan kita. Dalam apa jua keadaan, teruskan perjuangan dan sokonglah pas dalam usaha menegakkkan Syiar Islam di muka bumi Allah.

0 Responses to Tuan Guru Nik Aziz Sahkan Kehadiran Ke Mesy Khas

Catat Ulasan

e-mutawwif (panduan haji & umrah):

Himpunan Bersih 2.0:

Himpunan Bersih 2.0:

02 Hari, 01 Jam, 16 Minit, 40 Saat lagi ke 09/07/2011 jam 2.00PM

Masa Untuk berubah:

Demi Masa:

RENUNGAN BERSAMA:

"Sebaik-baik isteri ialah mengembirakan suami apabila dilihat, apabila suami memerintah dia patuh dan apabila suami tidak ada di sisinya, dia menjaga kehormatan dirinya dan harta kepunyaan suaminya" Hadis (perawi Ahmad&Nasai)

Web TV (**Auto Channel**)

**TVPas**

Jom Belajar di KIAS:

Jom Belajar di KIAS:
Call/SMS: 019-999 7704

Pautan Laman Pemimpin:


Sahabat Setia:

PAHANGKINI.NET

pahangkini

Jom Bersama Sahabat ICT Pahang