Selamat Datang..Mulakan membaca dengan بِسْمِ اﷲِالرَّحْمٰنِ الرَّحِيْم -Segala tulisan dalam blog ini adalah hasil dari pandangan dan pemikiran saya semata-mata. Segala kerosakan atau gangguan emosi semasa melayari blog ini adalah tanggungjawab pihak pembaca sendiri..Terima Kasih. Ibnuhussin@pas.org.my
"Tuan Maktar Hashim menjadi Pengarah Jabatan ICT Pas Pahang baru - PasPahang | Ambil Pengajaran daripada Kekalahan PRK Galas - PasMaran | Penguasaan ICT mampu lonjakkan undi PAS - SU JiCT PasPahang| Jangan jadi pejuang pengecut | Blog PasMaran bukan lidah rasmi Pas Kaw. Maran - ibnuhussin | UMNO Bakal Tumbang di Tenang - SU JiCT PasPahang

Program Tamrin & Qiyammullai di Masjid Ulu Luit

Berita drp: MaranDaily Khamis, 8 Oktober 2009


Maran (07102009): Pas Kawasan Maran melalui Lajnah Tarbiyyah akan menganjurkan Program Tamrin & Qiamullai Umum pada 09 Okt 2009 bertempat di Masjid Ulu Luit. Program ini disasarkan kepada semua masyarakat umum terutamanya penduduk setempat dan disokong oleh penyertaan oleh barisan pimpinan Pas Kawasan Maran.

Program ini bermula pada jam 6.30ptg iaitu sesi pendaftaran (percuma) peserta dn diikuti solat maghrib & Isyak berjemaah. Kuliah maghrib akan disampaikan oleh Ustaz jemputan. Jamuan Nasi disediakan selepas solat Isyak. Manakala, majlis Qiamullai akan bermula jam 4 pagi yang akan diketuai oleh Ust Shahril.

Menurut kenyataan Ustaz Murad bin Mustafa selaku Ketua Lajnah Tarbiyyah, program seperti ini dianjurkan adalh bertujuan untuk melatih & mentarbiah ahli pas supaya lebih meningkatkan kualiti & kuantiti dalam ibadah seharian khususnya qiamullai. Hasil daripada qiamullai ini, pembentukan keperibadian dan sahsiah individu yang bersifat kehambaan kepada Tuhannya iaitu Allah.

0 Responses to Program Tamrin & Qiyammullai di Masjid Ulu Luit

Catat Ulasan

e-mutawwif (panduan haji & umrah):

Himpunan Bersih 2.0:

Himpunan Bersih 2.0:

02 Hari, 01 Jam, 16 Minit, 40 Saat lagi ke 09/07/2011 jam 2.00PM

Masa Untuk berubah:

Demi Masa:

RENUNGAN BERSAMA:

"Sebaik-baik isteri ialah mengembirakan suami apabila dilihat, apabila suami memerintah dia patuh dan apabila suami tidak ada di sisinya, dia menjaga kehormatan dirinya dan harta kepunyaan suaminya" Hadis (perawi Ahmad&Nasai)

Web TV (**Auto Channel**)

**TVPas**

Jom Belajar di KIAS:

Jom Belajar di KIAS:
Call/SMS: 019-999 7704

Pautan Laman Pemimpin:


Sahabat Setia:

PAHANGKINI.NET

pahangkini

Jom Bersama Sahabat ICT Pahang