Selamat Datang..Mulakan membaca dengan بِسْمِ اﷲِالرَّحْمٰنِ الرَّحِيْم -Segala tulisan dalam blog ini adalah hasil dari pandangan dan pemikiran saya semata-mata. Segala kerosakan atau gangguan emosi semasa melayari blog ini adalah tanggungjawab pihak pembaca sendiri..Terima Kasih. Ibnuhussin@pas.org.my
"Tuan Maktar Hashim menjadi Pengarah Jabatan ICT Pas Pahang baru - PasPahang | Ambil Pengajaran daripada Kekalahan PRK Galas - PasMaran | Penguasaan ICT mampu lonjakkan undi PAS - SU JiCT PasPahang| Jangan jadi pejuang pengecut | Blog PasMaran bukan lidah rasmi Pas Kaw. Maran - ibnuhussin | UMNO Bakal Tumbang di Tenang - SU JiCT PasPahang

PM NAJIB - KEHADIRAN DIHARGAI @ MEMBAWA BALA...

Berita drp: MaranDaily Selasa, 1 September 2009

Chenor: 4 Ogos 2009 Masjid Jamek Chenor bakal menerima kunjungan hormat Perdana Menteri iaitu DS Najib Tun Razak sempena dengan penyerahan kunci Rumah PPRT serta Majlis Berbuka Puasa Bersama PM.

Dari satu sudut, Alhamdulillah, bersyukur kepada Allah kerana kesanggupan Perdana Menteri yang kaya raya dan bermewahan sanggup berbuka puasa dengan pelbagai lapisan masyarakat terutamanya yang agak daif dan susah. Ini setidak2 tidaknya mengubat luka parah yang dialami rakyat apabila pelbagai dasar yang dibuat kerajaan UMNO-BN banyak menyusahkan dan meracuni rakyat jelata.

Walaupun pada hakikatnya, bantuan Rumah PPRT adalah menjadi tanggungjawab setiap pemerintah yang sentiasa mengambil dan memeras ugut daripada hasil rakyat, tapi kebaikan pemimpin agak terserlah apabila ia disampaikan dalam satu majlis gilang gemilang dan bersama keddatangan bulan keberkatan iaitu bula Ramadhan.

Pelbagai andaian dan pandangan masyarakat setempat apabila PM UMNO-BN ingin berbuka puasa bersama rakyat. Yang dapat bantuan akan beruntung, yang tak dapat terdiam sahaja. Yang dipinggirkan akan rasa terpinggir dan yang di hentam akan terhina.
Sempena dengan lawatan PM nanti, pelbagai persiapan dibuat samada di Masjid Jamek Chenor yang dihias indah dan pelbagai frasarana baru di luar masjid. Malah, PBT-MDM juga tidak lupa merobohkan kedai-kedai peniaga Melayu di sekitar Chenor dengan alasan mencacatkan pemandangan dan pandangan PM.


Bagi peniaga tersebut, kehadiran PM Najib merupakan 'bala' yang tidak diundang. Malah penguatkuasa MDM tidak berhati perut di bulan Mulia ini dengan merobohkan gerai2 peniga dengan menggunakan jentera berat.Apa salahnya kalau ditangguhkan sehingga selepas Syawal. Peniaga dapat memberi tumpuan untuk mencari sedikit rezeki dan membuat persiapan yang lebih baik. Tapi, kuasa sementara dunia milik pemerintah, milik penguatkuasa. Tapi ingat, Allah Maha Berkuasa dan segalanya. Kerja dan pengzaliman yang dibuat oleh anda akan dibalas oleh Allah dengan azab pedih dan siksaan yang teramat sangat.
Inilah dikatakan bala yang datang bersama PM Najib. Malah rakyat juga telah menerima tamparan hebat kerajaan UMNO-BN menaikan harga minyak dengan mendadak. Pelbagai alasan kerajaan BN untuk menenagkan hati rakyat. Tapi, Kerajaan UMNO-BN perlu ingat bahawa rakyat tahu apa yang pemimpin buat. Hidup dengan kemewahan, penuh dengan lakonan duniawi, malah jauh dengan hidayah Allah.

InsyaAllah, PRU ke 13, PR akan ambil alih kerajaan Malaysia dan berlakulah satu Revolusi pemerintahan yang Adil dan Saksama berlandaskan Al-Quran, Sunnah & Ijtima' Ulama'. InsyaAllah.

sumber; Ketua LiCT PasMaran

0 Responses to PM NAJIB - KEHADIRAN DIHARGAI @ MEMBAWA BALA...

Catat Ulasan

e-mutawwif (panduan haji & umrah):

Himpunan Bersih 2.0:

Himpunan Bersih 2.0:

02 Hari, 01 Jam, 16 Minit, 40 Saat lagi ke 09/07/2011 jam 2.00PM

Masa Untuk berubah:

Demi Masa:

RENUNGAN BERSAMA:

"Sebaik-baik isteri ialah mengembirakan suami apabila dilihat, apabila suami memerintah dia patuh dan apabila suami tidak ada di sisinya, dia menjaga kehormatan dirinya dan harta kepunyaan suaminya" Hadis (perawi Ahmad&Nasai)

Web TV (**Auto Channel**)

**TVPas**

Jom Belajar di KIAS:

Jom Belajar di KIAS:
Call/SMS: 019-999 7704

Pautan Laman Pemimpin:


Sahabat Setia:

PAHANGKINI.NET

pahangkini

Jom Bersama Sahabat ICT Pahang