Selamat Datang..Mulakan membaca dengan بِسْمِ اﷲِالرَّحْمٰنِ الرَّحِيْم -Segala tulisan dalam blog ini adalah hasil dari pandangan dan pemikiran saya semata-mata. Segala kerosakan atau gangguan emosi semasa melayari blog ini adalah tanggungjawab pihak pembaca sendiri..Terima Kasih. Ibnuhussin@pas.org.my
"Tuan Maktar Hashim menjadi Pengarah Jabatan ICT Pas Pahang baru - PasPahang | Ambil Pengajaran daripada Kekalahan PRK Galas - PasMaran | Penguasaan ICT mampu lonjakkan undi PAS - SU JiCT PasPahang| Jangan jadi pejuang pengecut | Blog PasMaran bukan lidah rasmi Pas Kaw. Maran - ibnuhussin | UMNO Bakal Tumbang di Tenang - SU JiCT PasPahang

Setiausaha Agung PAS baru...

Berita drp: MaranDaily Khamis, 11 Jun 2009

KUALA LUMPUR :Pesuruhjaya PAS Terengganu, Datuk Mustafa Ali (foto), dilantik sebagai Setiausaha Agung parti itu yang baru. Sementara itu, bekas calon Timbalan Presiden PAS, Datuk Husam Musa dan Mohamad Sabu dilantik menganggotai Jawatankuasa Kerja PAS Pusat. Pelantikan itu diumumkan oleh Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang selepas mempengerusikan mesyuarat pertama jawatankuasaa tersebut di ibu pejabat PAS di sini, hari ini. Diminta mengulas mengenai pelantikan Mustafa sebagai Setiausaha Agung, Abdul Hadi berkata, pelantikan itu dilihat mampu untuk memantapkan lagi parti. "Beliau seorang yang berpengalaman dalam pentadbiran parti, beliau paling lama dan saya perlu memantapkan lagi pentadbiran pejabat Agung PAS. "Beliau selama ini banyak memberi tumpuan kepada Harakah," katanya. Pelantikan Mustafa sebagai Setiausaha Agung PAS yang baru adalah menggantikan Datuk Kamaruddin Jaafar yang tidak mahu dilantik semula memegang jawatan itu. "Kita telah berbincang untuk beri peranan yang besar kepada mereka...mereka mainkan tugas yang penting dalam parti iaitu berkaitan dengan strategi. "Ini berbeza antara PAS dan UMNO, yang tak dipilih, tak dipilih, kita yang tak dipilih, dipilih juga," katanya. Ditanya sama ada kedua-dua pemimpin berkenaan menerima pelantikan tersebut, Abdul Hadi berharap pihaknya akan menerima respon yang positif dari mereka.
"InsyaAllah, dengan perlantikan Datuk Mustafa A Ali akan lebih memantapkan lagi perjuangan parti kerana beliau sangat berpengalaman dalam bidang politik kerana sebelum ini beliau memegang jawatan dalm pengurusan pilihan raya""

0 Responses to Setiausaha Agung PAS baru...

Catat Ulasan

e-mutawwif (panduan haji & umrah):

Himpunan Bersih 2.0:

Himpunan Bersih 2.0:

02 Hari, 01 Jam, 16 Minit, 40 Saat lagi ke 09/07/2011 jam 2.00PM

Masa Untuk berubah:

Demi Masa:

RENUNGAN BERSAMA:

"Sebaik-baik isteri ialah mengembirakan suami apabila dilihat, apabila suami memerintah dia patuh dan apabila suami tidak ada di sisinya, dia menjaga kehormatan dirinya dan harta kepunyaan suaminya" Hadis (perawi Ahmad&Nasai)

Web TV (**Auto Channel**)

**TVPas**

Jom Belajar di KIAS:

Jom Belajar di KIAS:
Call/SMS: 019-999 7704

Pautan Laman Pemimpin:


Sahabat Setia:

PAHANGKINI.NET

pahangkini

Jom Bersama Sahabat ICT Pahang