Selamat Datang..Mulakan membaca dengan بِسْمِ اﷲِالرَّحْمٰنِ الرَّحِيْم -Segala tulisan dalam blog ini adalah hasil dari pandangan dan pemikiran saya semata-mata. Segala kerosakan atau gangguan emosi semasa melayari blog ini adalah tanggungjawab pihak pembaca sendiri..Terima Kasih. Ibnuhussin@pas.org.my
"Tuan Maktar Hashim menjadi Pengarah Jabatan ICT Pas Pahang baru - PasPahang | Ambil Pengajaran daripada Kekalahan PRK Galas - PasMaran | Penguasaan ICT mampu lonjakkan undi PAS - SU JiCT PasPahang| Jangan jadi pejuang pengecut | Blog PasMaran bukan lidah rasmi Pas Kaw. Maran - ibnuhussin | UMNO Bakal Tumbang di Tenang - SU JiCT PasPahang

Kerajaan Perpaduan diPolemikKan Umno-BN

Berita drp: MaranDaily Isnin, 15 Jun 2009

Isu Kerajaan Perpaduan mula dimainkan oleh media pro-BN untuk memecahbelahkan Jemaah PAS dan Pakatan Rakyat (PR). Ini jelas dan dapat dilihat apabila semua akhbar termasuk SINAR mula memaparkan perbezaan pendapat antara Tuan Guru Haji Nik Aziz dengan Tuan Guru Haji Hadi.


Propaganda media pro-BN ini sedikit sebanyak telah memeberi kesan kepada kesejahteraan jemaah dalam parti terutamanya di peringkat akar umbi iaitu penyokong-penyokong PAS.


Jika ia difahami berdasarkan displin ilmu dan kefahaman yang mendalam, ia sebenarnya perkara biasa dalam menerima dan menguruskan sesuatu isu atau perkara. Malah, ia sebenarnya penuh dengan hikmah yang sepatutnya diterima positif oleh insan yang beriman dan berakal.


"Cuma saya gembira sungguh2 atas keputusan yang dibuat oleh Dewan Pemuda PAS Pusat yang menolak sebulat suara mengenai kerajaan perpaduan. Hubungan dan masalah perbincangan ini memang Islam benarkan. Tapi buat hubungan dengan UMNO, saya tidak boleh terima kerana biat hubungan dengan Umno lain, bekerjasama dengan kerajaan faderal lain." Tn Guru Dato' Hj Nik Abdul Aziz Nik Mat.


Statemen ini jelas menunjukkan bahawa bukanlah TGNA menolak bulat2 cadangan Kerajaan Perpaduan, cuma perlu jelas bahawa kerajaan perpaduan yang dibentuk bukan dengan Umno-BN, tetapi dengan sesiapa sahaja yang memerintah negara.


Sebagai contohnya, PAS boleh berbincang dengan Perdana Menteri dalam isu2 kebajikan rakyat dan mentadbir negara mengikut kehendak Islam secara bersama tapi, ia bukan bermakna PAS berbincang dengan Presiden Umno. Ini kerana Presiden Umno adalah ketua parti dan Perdana Menteri adalah pemerintah. (Kalau kurang faham lagi, banyakkan membaca... :-)


Oleh itu, janganlah ada perasaan syak wasangka kepada pemimpin yang telah kita pilih kerana TGNA & TGHH merupakan tokoh umala' yang sagat berpengalaman dalam bidang agama dan politik.


Semoga kita dalam jemaan sama2 memantapkan jemaah (pesan TGHH) dan elakkan daripada mencari kesalahan orang lain. Bermuhasabahlah diri kita sendiri.

Wassalam...

0 Responses to Kerajaan Perpaduan diPolemikKan Umno-BN

Catat Ulasan

e-mutawwif (panduan haji & umrah):

Himpunan Bersih 2.0:

Himpunan Bersih 2.0:

02 Hari, 01 Jam, 16 Minit, 40 Saat lagi ke 09/07/2011 jam 2.00PM

Masa Untuk berubah:

Demi Masa:

RENUNGAN BERSAMA:

"Sebaik-baik isteri ialah mengembirakan suami apabila dilihat, apabila suami memerintah dia patuh dan apabila suami tidak ada di sisinya, dia menjaga kehormatan dirinya dan harta kepunyaan suaminya" Hadis (perawi Ahmad&Nasai)

Web TV (**Auto Channel**)

**TVPas**

Jom Belajar di KIAS:

Jom Belajar di KIAS:
Call/SMS: 019-999 7704

Pautan Laman Pemimpin:


Sahabat Setia:

PAHANGKINI.NET

pahangkini

Jom Bersama Sahabat ICT Pahang