Selamat Datang..Mulakan membaca dengan بِسْمِ اﷲِالرَّحْمٰنِ الرَّحِيْم -Segala tulisan dalam blog ini adalah hasil dari pandangan dan pemikiran saya semata-mata. Segala kerosakan atau gangguan emosi semasa melayari blog ini adalah tanggungjawab pihak pembaca sendiri..Terima Kasih. Ibnuhussin@pas.org.my
"Tuan Maktar Hashim menjadi Pengarah Jabatan ICT Pas Pahang baru - PasPahang | Ambil Pengajaran daripada Kekalahan PRK Galas - PasMaran | Penguasaan ICT mampu lonjakkan undi PAS - SU JiCT PasPahang| Jangan jadi pejuang pengecut | Blog PasMaran bukan lidah rasmi Pas Kaw. Maran - ibnuhussin | UMNO Bakal Tumbang di Tenang - SU JiCT PasPahang

PR MENANG JIKA RAKYAT KUASAI ICT...

Berita drp: MaranDaily Rabu, 10 November 2010

Jabatan ICT (JiCT) Pas Negeri Pahang akan merangka pelbagai program kemasyarakatan dengan tujuan untuk meningkatkan kesedaran dan minat masyarakat terhadap penggunaan teknologi maklumat terutamanya mendapatkan maklumat menggunakan internet yang lebih pantas.

JiCT merupakan salah satu Jabatan yang ditugaskan oleh badan Perhubungan Pas Negeri Pahang (BPPNP) untuk merangka dan melaksanakan aktiviti-aktiviti kemasyarakat yang berkaitan penggunaan teknologi maklumat.

"JiCT telah merangka pelbagai aktiviti dalam tempoh lima tahun terutamnya berkaitan dengan kefahaman dan kepentingan ICT dalam memberi maklumat yang benar dan cepat kepada masyarakat serta akan memberi kemenangan yang besar kepada PAS dan Pakatan Rakyat dalam PRU13 akan datang" kata setiausaha JiCT Pas Pahang, Mohd Shamsuri Hussin semasa pelancaran penstrukturan semula Jabatan ICT Pas Pahang di Bangunan BPPNP.

Jabatan ICT kini dipimpin oleh En. Maktar Hashim yang merupakan aktivis PAS yang sangat dikenali ramai terutamanya di era 90-an. Kesungguhan beliau menerima dan memegang jawatan Pengarah JiCT mengambarkan bahawa perjuangan dalam sesebuah jemaah tiada penghujungnya. Apa yang pasti, syurga menanti bagi golongan yang berjuang dengan ikhlas kerana Allah.

JiCT akan memantapkan seluruh jentera di peringkat kawasan dan Dun dengan harapan memberi maklumat yang benar dan pantas melalui media altenatif kepada rakyat dan InsyaAllah akan memberi kelebihan kepada PR dalam PRK/PRU yang akan datang.

Maklumat yang jelas dan tidak bergantung kepada surat khabar & TV semata-mata akan meningkatkan tahap intelektual masyarakat dalam menentukan masa depan diri sendiri dan keluarga.

0 Responses to PR MENANG JIKA RAKYAT KUASAI ICT...

Catat Ulasan

e-mutawwif (panduan haji & umrah):

Himpunan Bersih 2.0:

Himpunan Bersih 2.0:

02 Hari, 01 Jam, 16 Minit, 40 Saat lagi ke 09/07/2011 jam 2.00PM

Masa Untuk berubah:

Demi Masa:

RENUNGAN BERSAMA:

"Sebaik-baik isteri ialah mengembirakan suami apabila dilihat, apabila suami memerintah dia patuh dan apabila suami tidak ada di sisinya, dia menjaga kehormatan dirinya dan harta kepunyaan suaminya" Hadis (perawi Ahmad&Nasai)

Web TV (**Auto Channel**)

**TVPas**

Jom Belajar di KIAS:

Jom Belajar di KIAS:
Call/SMS: 019-999 7704

Pautan Laman Pemimpin:


Sahabat Setia:

PAHANGKINI.NET

pahangkini

Jom Bersama Sahabat ICT Pahang