Selamat Datang..Mulakan membaca dengan بِسْمِ اﷲِالرَّحْمٰنِ الرَّحِيْم -Segala tulisan dalam blog ini adalah hasil dari pandangan dan pemikiran saya semata-mata. Segala kerosakan atau gangguan emosi semasa melayari blog ini adalah tanggungjawab pihak pembaca sendiri..Terima Kasih. Ibnuhussin@pas.org.my
"Tuan Maktar Hashim menjadi Pengarah Jabatan ICT Pas Pahang baru - PasPahang | Ambil Pengajaran daripada Kekalahan PRK Galas - PasMaran | Penguasaan ICT mampu lonjakkan undi PAS - SU JiCT PasPahang| Jangan jadi pejuang pengecut | Blog PasMaran bukan lidah rasmi Pas Kaw. Maran - ibnuhussin | UMNO Bakal Tumbang di Tenang - SU JiCT PasPahang

AKIBAT GILA KUASA...

Berita drp: MaranDaily Rabu, 16 Jun 2010

Kita bimbang Malaysia mungkin jatuh dalam kancah krisis politik yang membawa padah seperti negara-negara membangun yang lain seperti Thailand. Kezaliman tidak akan membuahkan keselamatan, sebab itulah setelah 50 tahun merdeka rakyat Malaysia masih tidak merasa aman daripada kejahatan penjenayah yang bermaharajalela dan malah kezaliman pasukan yang menguatkan kuasa dan undang-undang mengikut arahan pemimpin. Salahguna kuasa keatas rakyat dan menghukum rakyat tanpa kesian belas seperti yang berlaku kepada adik Aminul Rashid baru-baru ini. Oleh itu janji parti yang memerintah untuk membawa keselamatan dalam manifestonya adalah suatu yang pelik dan ditertawakan oleh rakyat yang insaf.

Sebenarnya para pemimpin yang mempunyai reputasi buruk seperti itu tidak mungkin dapat dikategorikan dalam golongan pemimpin yang baik, adil atau cemerlang. Lambang tidak semestinya menjanjikan keadilan sebaliknya ia adalah pemangkin kepada perbuatan zalim parti pemerintah.
Salah satu ciri pemimpin yang sangat mungkin untuk melakukan penyimpangan-penyimpangan adalah seorang pemimpin yang dengan sengaja dan bercita tinggi memburu kekuasaan dan menguasai khazanah negara.

Firman Allah SWT:

"Dan sesungguhnya Fir'aun itu berbuat sewenang-wenang di muka bumi. Dan sesungguhnya dia termasuk orang-orang yang melampaui batas "(Yunus: 83).

Setiap orang pasti mendambakan pemimpin yang dalam jiwanya mengalir nilai-nilai kemanusian, kebenaran dan keadilan. Sebab pemimpin merupakan penentu corak hidup masyarakat dan pola perilaku mereka. Di tangan pemimpinlah warna kehidupan bangsa sangat tergantung. Jika seorang pemimpin adil, keadilan akan dengan sangat gampang merayap.

Dakwaan untuk membawa kemakmuran nyatanya kini menyebabkan rakyat semakin terhimpit dengan harga barang yang meningkat dan paras kemiskinan yang tetap meningkat dan mencengkam mereka. Ini semua adalah kerana salah urus, salah tadbir harta awam dan sifat boros, membazir, rasuah dan menguntungkan kaum kroni keluarga dan sahabat handai yang dilakukan oleh mereka. Keuntungan syarikat minyak negara yang begitu banyak tidak dapat dinikmati oleh rakyat tapi digunakan untuk 'bailout' atau melepaskan syarikat kroni dan keluarga yang terjerat dengan hutang dan diisytihar sebagai muflis atau bankrap.
Dalam riwayat Muslim disebutkan bahawa penghuni surga itu ada tiga :

"penguasa yang adil, seseorang yang berhati lembut pada kaum kerabat dan kepada setiap muslim, dan seorang kaya yang menjaga kehormatannya serta rajin sedekah."

Sebaliknya setiap manusia pasti tidak akan pernah membayangkan, menginginkan dan mendambakan pemimpin yang keji, kejam, jahat, culas, khianat dan zalim. Mereka senantiasa tidak diinginkan ketidakhadirannya. Kehadiran pemimpin model ini hanya melahirkan kekeruhan dan kekumuhan. Baik kekeruhan sosial, ekonomi, politik dan budaya serta peradaban. Mereka hanya menghadirkan kerusakan yang senantiasa bergulir semakin besar dari hari ke hari.

Negara ini diperintah dengan budaya komersial dan tamak untuk mengaut keuntungan. Parti pemerintah terang-terang mendidik rakyat menjadi mata duitan, berkerja dan berpolitik kerana kepentingan sempit dan bukan kerana kepentingan rakyat. Sebab itu mereka tidak dapat menghasilkan semangat dan pemimpin yang berjiwa murni, berakhlak mulia dan suka berkorban untuk rakyat. Sebaliknya mereka terus menerus mendidik rakyat menjadi manusia egoistik, 'selfish' (tamak), mementingkan budaya mengaut sebanyak harta dengan kuasa politik yang ada. Mereka berfikir dengan naluri tamak dan gila kuasa biarpun mencabul prinsip demokrasi, agama dan integriti. Oleh itu insan yang dibangun oleh mereka sebenarnya tidak punya modal jati diri, tapi hanya bermodalkan sikap mengampu. Modul latihan dari biro parti pemerintah adalah salah satu contoh. Apa yang dilahirkan oleh mereka; umumnya adalah insan yang kurang bermoral dan tidak bermodal kemanusiaan atau keagamaan yang sejati.
Daripada huraian di atas nyata benar bahawa para pemimpin berkenaan sudah tidak boleh dipercayai dan termasuk dalam kumpulan pemimpin yang zalim apabila di hubungkaitkan dengan kes-kes pemenjaraan tanpa pengadilan, dan berbagai undang-undang zalim yang mereka kuatkuasakan. Mencegah ulama, profesor Islam dan pendakwah agama Islam daripada menyebarkan ilmu agama mereka sehingga ada yang mati dalam keadaan diharamkan daripada mengajar di masjid masjid Allah dan surau, bahkan ramai lagi yang tersekat meskipun bersijil daripada al-Azhar dan bertaraf pemimpin ulama dan sebagainya - tidak dibenarkan mengajar dan berdakwah kerana tidak diberi tauliah oleh pemimpin politik atau pegawai suruhan mereka yang tidak pun bertauliah atau bersijil setaraf dengan orang yang hendak diberi tauliah.
Seorang ulamak pernah disifatkan oleh mereka sebagai penjenayah syariah kerana mengajar tanpa tauliah di Selangor; meskipun beliau telah mengajar sekian lama di Pusat Pengajian Tinggi Awam dan bersara; di mana pencen beliau pun dibayar oleh kerajaan. Lagi seorang ulamak hendak ditangkap oleh Jabatan Agama kerana mengajar (dengan dakwaan mereka) tanpa tauliah. Sedangkan beliau adalah bekas pegawai agama yang telah menandatangai surat pemberian tauliah yang banyak ketika bertugas di Jabatan Agama. Alangkah zalim dan besarnya dosa mengkhianati masjid Allah, ilmu Allah, dan hak rakyat untuk mendapat bimbingan ilmu dari golongan ulama ini.
Dalam hadith yang diriwayatkan oleh Imam Ahmad, disebutkan

"Sesungguhnya orang yang paling Allah sukai dan yang paling dekat tempat duduknya di sisi-Nya adalah seorang pemimpin yang adil sedangkan orang yang paling Allah benci dan paling jauh tempat duduknya dari Allah adalah seorang pemimpin yang kejam (HR. Ahmad).

Pemimpin adil menghadirkan manfaat, pemimpin zalim menghadirkan mudarat.
Pemimpin adil menghadirkan maslahat, pemimpin zalim menghadirkan mafsadat.
pemimpin adil menghadirkan amanat, pemimpin zalim menebarkan khianat.
pemimpin adil menghadirkan aman dan damai, pemimpin zalim menghidangkan kekacauan dan keresahan.
pemimpin adil melahirkan cahaya, pemimpin zalim menyuguhkan gulita.

Renung-renunglah wahai pembaca.

Wasallam.


Pertempuran diantara tentera Thailand dan penyokong Thaksin Kumpulan Baju Merah ditengah Kota Bangkok. Peluru hidup digunakan untuk menyurai Kumpulan Baju Merah yang agresif. Inilah akibatnya kalau pemimpin gila kuasa untuk memerintah. Perkara ini mungkin akan berlaku di Malaysia. Satu tindakan perlu diambil untuk mengelakkan trajedi ini berlaku di Kuala Lumpur. Menang jadi arang, kalah jadi abu. Siapa yang rugi dan siapa yang untung. Renung-renunglah dan fikirlah kesannya nanti. Mungkin suatu hari akan berlaku di negara tercinta kita...Malaysia.





















http://resepirahsiaku.blogspot.com/2010/05/akibat-gila-kuasa.html

[semoga kita ambil iktibat daripada peringatan2 yang telah Allah tunjukkan terutamanya penghapusan sesuatu kaum akibat daripada kemurkaan Allah. Berjuanglah untuk menghapuskan kerajaan yang menghina Islam dengan menanmkan sikap cintakan dunia dan bencikan akhirat. Beradalah dalam saf2 perjuangan Islam iaitu PAS yang berperlembagaan Al-Quran, Sunnah & Ijtima' Ulamak dalam usaha mewujudkan negara Islam yang hakiki.

Tumbangkan UMNO-BN dalam PRU13... InsyaAllah, Rahmat Allah bersama2 pejuang Islam... Shamsueri]

0 Responses to AKIBAT GILA KUASA...

Catat Ulasan

e-mutawwif (panduan haji & umrah):

Himpunan Bersih 2.0:

Himpunan Bersih 2.0:

02 Hari, 01 Jam, 16 Minit, 40 Saat lagi ke 09/07/2011 jam 2.00PM

Masa Untuk berubah:

Demi Masa:

RENUNGAN BERSAMA:

"Sebaik-baik isteri ialah mengembirakan suami apabila dilihat, apabila suami memerintah dia patuh dan apabila suami tidak ada di sisinya, dia menjaga kehormatan dirinya dan harta kepunyaan suaminya" Hadis (perawi Ahmad&Nasai)

Web TV (**Auto Channel**)

**TVPas**

Jom Belajar di KIAS:

Jom Belajar di KIAS:
Call/SMS: 019-999 7704

Pautan Laman Pemimpin:


Sahabat Setia:

PAHANGKINI.NET

pahangkini

Jom Bersama Sahabat ICT Pahang