Selamat Datang..Mulakan membaca dengan بِسْمِ اﷲِالرَّحْمٰنِ الرَّحِيْم -Segala tulisan dalam blog ini adalah hasil dari pandangan dan pemikiran saya semata-mata. Segala kerosakan atau gangguan emosi semasa melayari blog ini adalah tanggungjawab pihak pembaca sendiri..Terima Kasih. Ibnuhussin@pas.org.my
"Tuan Maktar Hashim menjadi Pengarah Jabatan ICT Pas Pahang baru - PasPahang | Ambil Pengajaran daripada Kekalahan PRK Galas - PasMaran | Penguasaan ICT mampu lonjakkan undi PAS - SU JiCT PasPahang| Jangan jadi pejuang pengecut | Blog PasMaran bukan lidah rasmi Pas Kaw. Maran - ibnuhussin | UMNO Bakal Tumbang di Tenang - SU JiCT PasPahang

MAZLAN BOLEH AMBIL SAMAN MALU - PEGUAM

Berita drp: MaranDaily Jumaat, 12 Mac 2010

RAUB: Pengerusi Persatuan Anak-Anak Felda Kebangsaan (Anak), saudara Mazlan Aliman boleh mengambil tindakan Saman malu terhadap Pengurus Felda Lembah Klau yang menghalangnya mengadakan dialog bersama peneroka di felda tersebut sehingga berlaku penahanan keatasnya.

Mahkamah Majistret Raub, pagi tadi walau bagaimana pun telah membebaskan Mazlan dengan bon polis berjumlah RM 3,000 tanpa sebarang pertuduhan.

Peguam Mazlan, Mohd Harris Abdullah dalam Sidang Akhbar Khas yang diadakan di Pejabat PAS Kawasan Raub, petang tadi menyatakan ada asas yang kuat bagi membolehkan saman malu dikenakan terhadap pengurus Felda Lembah Klau berhubung isu menahan Mazlan daripada mengadakan dailog bersama peneroka.

“Saman malu boleh dkenakan. Ada asas yang kuat untuk berbuat demikian kerana tuduhan terhadap Mazlan menceroboh masuk kawasan Felda tidak tepat. Menceroboh mesti dijelaskan dengan maksud berlakunya unsur jenayah tetapi ia tidak berlaku dalam kes ini.

”Sebagai orang yang mempunyai nama besar dan telah dimalukan Mazlan ada asas untuk membuat saman malu,,” katanya.

Sementara itu Naib Presiden PAS yang juga Pesuruhjaya PAS Pahang, Dato’ Tuan Ibrahim Tuan Man dan Mazlan Aliman sendiri tidak menolak kemungkinan menyaman pihak yang terbabit.

”Kita akan saman Pengurus Felda terbabit. Dia bertindak diluar batasan yang sepatutnya,” kata mereka.

{kenapa umno/bn takut sangant kat mazlan...? nak berjuang hak2 rakyat felda... tetapi ditentang oleh pihak berkuasa yang diarah oleh orang2 atasan. Suatu hari nanti rakyat akan tahu juga segala penipuan yang telah dilakukan oleh pihak pengurusan felda dan masa tu Kerajaan UMNO-BN akan jatuh sehina2nya.}

0 Responses to MAZLAN BOLEH AMBIL SAMAN MALU - PEGUAM

Catat Ulasan

e-mutawwif (panduan haji & umrah):

Himpunan Bersih 2.0:

Himpunan Bersih 2.0:

02 Hari, 01 Jam, 16 Minit, 40 Saat lagi ke 09/07/2011 jam 2.00PM

Masa Untuk berubah:

Demi Masa:

RENUNGAN BERSAMA:

"Sebaik-baik isteri ialah mengembirakan suami apabila dilihat, apabila suami memerintah dia patuh dan apabila suami tidak ada di sisinya, dia menjaga kehormatan dirinya dan harta kepunyaan suaminya" Hadis (perawi Ahmad&Nasai)

Web TV (**Auto Channel**)

**TVPas**

Jom Belajar di KIAS:

Jom Belajar di KIAS:
Call/SMS: 019-999 7704

Pautan Laman Pemimpin:


Sahabat Setia:

PAHANGKINI.NET

pahangkini

Jom Bersama Sahabat ICT Pahang