Selamat Datang..Mulakan membaca dengan بِسْمِ اﷲِالرَّحْمٰنِ الرَّحِيْم -Segala tulisan dalam blog ini adalah hasil dari pandangan dan pemikiran saya semata-mata. Segala kerosakan atau gangguan emosi semasa melayari blog ini adalah tanggungjawab pihak pembaca sendiri..Terima Kasih. Ibnuhussin@pas.org.my
"Tuan Maktar Hashim menjadi Pengarah Jabatan ICT Pas Pahang baru - PasPahang | Ambil Pengajaran daripada Kekalahan PRK Galas - PasMaran | Penguasaan ICT mampu lonjakkan undi PAS - SU JiCT PasPahang| Jangan jadi pejuang pengecut | Blog PasMaran bukan lidah rasmi Pas Kaw. Maran - ibnuhussin | UMNO Bakal Tumbang di Tenang - SU JiCT PasPahang

KIAS - KEMASUKAN MAC KINI DIBUKA...

Berita drp: MaranDaily Ahad, 28 Februari 2010


Kolej Islam Antarabangsa Sultan Ismail Petra (KIAS), adalah sebuah Institusi Pengajian Tinggi swasta (IPTS) yang ditubuhkan oleh Kerajaan Negeri Kelantan melalui Yayasan Kelantan Darul Naim (YAKIN).

Penubuhan KIAS merupakan inspirasi Kerajaan untuk menjadikan Kelantan negeri Serambi Mekah sebagai pusat penyebaran, perkembangan dan pembudayaan ilmu dan syiar Islam yang tersohor di peringkat kebangsaan dan antarabangsa.

KIAS telah mendaftar secara rasmi dengan Jabatan Pendidikan Swasta (JPS) di bawah Kementerian Pengajian TInggi dan mendapat pengiktirafan Lembaga Akreditasi Negara (LAN) untuk program-program pengajiannya.

Lokasi Kampus

Kampus KIAS terletak di Nilam Puri iaitu di kilometer 12 Jalan Kota Bharu - Kuala Krai. Ia terletak dalam "Zon Ilmu" yang diisytiharkan oleh pihak Kerajaan Negeri Kelantan. Di situ juga terletaknya Akademi Pengajian Islam Universiti Malaya, Yayasan Islam Kelantan (YIK) dan Masjid Kampung Laut yang merupakan sebuah masjid tertua di negeri Kelantan . Sila klik Peta

Objektif

  • Menyediakan peluang pembelajaran di peringkat yang lebih tinggi kepada pelajar-pelajar lepasan Sekolah Menengah Agama / Arab.
  • Mendidik dan membentuk generasi muslim agar menjadi insan yang bertakwa melalui satu cara pendidikan yang berteraskan ilmu yang berpaksikan Tauhid bagi melahirkan generasi profesional yang berilmu, bertaqwa dan berbudaya mulia untuk menghadapi cabaran semasa.
  • Melahirkan para cendiakawan muslim yang bersepadu dari segi rohani dan jasmani.

Falsafah

Kepercayaan bahawa semua manusia mempunyai bakat, minat dan kecenderungan dan jika diasuh, dididik dan dilatih dengan sempurna melalui pemindahan ilmu pengetahuan dari mana-mana kebudayaan atau tamadun di dunia secara terbuka serta melalui pemindahan dan penerapan nilai-nilai Islam, boleh berperanan dalam membangun diri, masyarakat dan negara.

Misi

Membangun generasi Islam supaya menjadi profesional, berilmu, bertaqwa dan berbudaya mulia.

Maklumat Lanjut

Jika ada sebarang pertanyaan atau ingin mendapatkan maklumat lanjut tentang KIAS, sila hubungi @ SMS kami di:

019-999 7704 @ 103-9815518

MOHD SHAMSURI HUSSIN

SMS: send to: 019-9997704

Kami akan menghantar borang & penerangan berkenaan kursus.

kEMASUKAN MAC 2010

0 Responses to KIAS - KEMASUKAN MAC KINI DIBUKA...

Catat Ulasan

e-mutawwif (panduan haji & umrah):

Himpunan Bersih 2.0:

Himpunan Bersih 2.0:

02 Hari, 01 Jam, 16 Minit, 40 Saat lagi ke 09/07/2011 jam 2.00PM

Masa Untuk berubah:

Demi Masa:

RENUNGAN BERSAMA:

"Sebaik-baik isteri ialah mengembirakan suami apabila dilihat, apabila suami memerintah dia patuh dan apabila suami tidak ada di sisinya, dia menjaga kehormatan dirinya dan harta kepunyaan suaminya" Hadis (perawi Ahmad&Nasai)

Web TV (**Auto Channel**)

**TVPas**

Jom Belajar di KIAS:

Jom Belajar di KIAS:
Call/SMS: 019-999 7704

Pautan Laman Pemimpin:


Sahabat Setia:

PAHANGKINI.NET

pahangkini

Jom Bersama Sahabat ICT Pahang