Selamat Datang..Mulakan membaca dengan بِسْمِ اﷲِالرَّحْمٰنِ الرَّحِيْم -Segala tulisan dalam blog ini adalah hasil dari pandangan dan pemikiran saya semata-mata. Segala kerosakan atau gangguan emosi semasa melayari blog ini adalah tanggungjawab pihak pembaca sendiri..Terima Kasih. Ibnuhussin@pas.org.my
"Tuan Maktar Hashim menjadi Pengarah Jabatan ICT Pas Pahang baru - PasPahang | Ambil Pengajaran daripada Kekalahan PRK Galas - PasMaran | Penguasaan ICT mampu lonjakkan undi PAS - SU JiCT PasPahang| Jangan jadi pejuang pengecut | Blog PasMaran bukan lidah rasmi Pas Kaw. Maran - ibnuhussin | UMNO Bakal Tumbang di Tenang - SU JiCT PasPahang

PR PEJUANG HAK RAKYAT DI PARLIMEN

Berita drp: MaranDaily Khamis, 7 Januari 2010

Maran: Pas Kawasan Maran melalui Lajnah Penerangan telah menganjurkan Ceramah Umum semalam bertempat di Kg Luit, Maran. Sambutan sangat mengalakkan kerana terdapat banyak isu2 semasa yang perlu mendapat penjelasan daripada pucuk pimpinan.

Dalam ceramah tersebut, YB Salahudin Ayub menyatakan bahawa suatu kejayaan besar bagi Rakyat Malysia apabila telah memberi kepercayaan yang tinggi dan banyak kepada Pas & Pakatan Rakyat (PR) dalam PRU 12 lalu untuk menjadi Wakil Rakyat kerana segala permasalahan rakyat dapat dibawa ke peringkat Parlimen.

Beliau juga menjelaskan bahawa hampir semua usul yang dibawa oleh YB PR ditolah oleh spiker BN, walau bagaimanapun YB PR tetap menguasai suasana apabila membawa hujjah2 dan input berguna kepada YB2 lain terutamanya dalam menyelesaikan masalah rakyat.

Oleh itu, PAS melalui Naib Presidennya menyarankan agar rakyat di DUN Luit dan UMUMnya Pahang mengubah daripada YB Korupsi kepada YB yang berjiwa rakyat serta prihatin dengan kebajikan dan keperluan rakyat.

Gelombang politik semasa banyak mengambarkan bahawa PRU13 akan berpihak kepada PR. Ia dapat digambarkan melalui petanda2 yang jelas seperti kelebihan 3 undi semasa perbahasan usul belanjawan Bajek 2010, Kenaikan harga barangan secara mendadak, ketidakstabilan sosial dan keselamatan nyawa kian terancam.

Sumber: KRU Wartawan LiCT PasMaran

0 Responses to PR PEJUANG HAK RAKYAT DI PARLIMEN

Catat Ulasan

e-mutawwif (panduan haji & umrah):

Himpunan Bersih 2.0:

Himpunan Bersih 2.0:

02 Hari, 01 Jam, 16 Minit, 40 Saat lagi ke 09/07/2011 jam 2.00PM

Masa Untuk berubah:

Demi Masa:

RENUNGAN BERSAMA:

"Sebaik-baik isteri ialah mengembirakan suami apabila dilihat, apabila suami memerintah dia patuh dan apabila suami tidak ada di sisinya, dia menjaga kehormatan dirinya dan harta kepunyaan suaminya" Hadis (perawi Ahmad&Nasai)

Web TV (**Auto Channel**)

**TVPas**

Jom Belajar di KIAS:

Jom Belajar di KIAS:
Call/SMS: 019-999 7704

Pautan Laman Pemimpin:


Sahabat Setia:

PAHANGKINI.NET

pahangkini

Jom Bersama Sahabat ICT Pahang