Selamat Datang..Mulakan membaca dengan بِسْمِ اﷲِالرَّحْمٰنِ الرَّحِيْم -Segala tulisan dalam blog ini adalah hasil dari pandangan dan pemikiran saya semata-mata. Segala kerosakan atau gangguan emosi semasa melayari blog ini adalah tanggungjawab pihak pembaca sendiri..Terima Kasih. Ibnuhussin@pas.org.my
"Tuan Maktar Hashim menjadi Pengarah Jabatan ICT Pas Pahang baru - PasPahang | Ambil Pengajaran daripada Kekalahan PRK Galas - PasMaran | Penguasaan ICT mampu lonjakkan undi PAS - SU JiCT PasPahang| Jangan jadi pejuang pengecut | Blog PasMaran bukan lidah rasmi Pas Kaw. Maran - ibnuhussin | UMNO Bakal Tumbang di Tenang - SU JiCT PasPahang

KPI Menteri Akan Dinilai Oleh Najib AtTantuyya Esok...

Berita drp: MaranDaily Sabtu, 12 Disember 2009

Oleh ZULKIFLI JALIL

PUTRAJAYA 11 Dis. – Ahad ini merupakan hari penting kepada menteri-menteri Kabinet apabila prestasi mereka akan dinilai oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Setiap menteri akan mengemukakan dan membentangkan apa yang telah mereka laksanakan dan capai sejak Prestasi Petunjuk Utama (KPI) diperkenalkan April lalu.

[setelah lama pentadbiran PM DS Najib AtTantuyya, maka tibalah masanya kuncu-kuncunya dinilai kerjanya melalui KPI berdasarkan prinsip dan rukun 1Malaysia. Dalam bahasa mudah, indeks ini adalah bertujuan untuk menilai tahap ketaatan menteri2 yang yang dipilih terhadap arahannya serta menepati rukun 1Malaysia. Aga2nya, sapelah yang mendahului KPI ini...? Adaka ia mampu menilai tahap prestasi yang diinginkan...? atau sekadar gimik politik kolot UMNO-BN semata...?

Walau bagaimanapun, same2lah kita lihat menteri mana yang dapat menawan hati DS Najib AtTantuyya dan paling penting mampu mempengaruhi Wanita mistik iaitu DS Rosmah.

Pendapat saya, walau apaun yang ticadangkan dan digunakan oleh UMNO-BN untuk memulihkan imej dan prestasi, ia tak berkesan. Bk kata orang lama2 dlm UMNO-BN, UMNO dan busuk sampai ke usus, dah tak boleh nak baiki kecuali dihapuskan dan dibersihkan oleh Jemaah PAS & PR]

0 Responses to KPI Menteri Akan Dinilai Oleh Najib AtTantuyya Esok...

Catat Ulasan

e-mutawwif (panduan haji & umrah):

Himpunan Bersih 2.0:

Himpunan Bersih 2.0:

02 Hari, 01 Jam, 16 Minit, 40 Saat lagi ke 09/07/2011 jam 2.00PM

Masa Untuk berubah:

Demi Masa:

RENUNGAN BERSAMA:

"Sebaik-baik isteri ialah mengembirakan suami apabila dilihat, apabila suami memerintah dia patuh dan apabila suami tidak ada di sisinya, dia menjaga kehormatan dirinya dan harta kepunyaan suaminya" Hadis (perawi Ahmad&Nasai)

Web TV (**Auto Channel**)

**TVPas**

Jom Belajar di KIAS:

Jom Belajar di KIAS:
Call/SMS: 019-999 7704

Pautan Laman Pemimpin:


Sahabat Setia:

PAHANGKINI.NET

pahangkini

Jom Bersama Sahabat ICT Pahang