Selamat Datang..Mulakan membaca dengan بِسْمِ اﷲِالرَّحْمٰنِ الرَّحِيْم -Segala tulisan dalam blog ini adalah hasil dari pandangan dan pemikiran saya semata-mata. Segala kerosakan atau gangguan emosi semasa melayari blog ini adalah tanggungjawab pihak pembaca sendiri..Terima Kasih. Ibnuhussin@pas.org.my
"Tuan Maktar Hashim menjadi Pengarah Jabatan ICT Pas Pahang baru - PasPahang | Ambil Pengajaran daripada Kekalahan PRK Galas - PasMaran | Penguasaan ICT mampu lonjakkan undi PAS - SU JiCT PasPahang| Jangan jadi pejuang pengecut | Blog PasMaran bukan lidah rasmi Pas Kaw. Maran - ibnuhussin | UMNO Bakal Tumbang di Tenang - SU JiCT PasPahang

Permatang Pasir - Bulan Ramadhan Jadi Medan Persaingan

Berita drp: MaranDaily Isnin, 10 Ogos 2009

Maran: Petugas2 pilihan raya mula membuat persiapan untuk menghadapi pilihan raya kecil DUN Permatang Pasir pada 25 Ogos 2009 (selasa) akan datang. Manakala penamaan calon pula telah ditetapkan pada 17 Ogos 2009.

PRK ini dijangka sengit walaupun hakikatnya sebelum ini PAS mengekalkan kemenengan mejoroti yang tinggi iaitu 5433 pada pilihan raya 2008. ini adalah kerana, UMNO-BN yang sentiasa mengatur strategi untuk menang di sesuatu tempat pilihan raya bagi membersihkan namanya yang sedia tercalar dan kotor.

"Permatang Pasir adalah satu daripada tiga kerusi negeri dalam parlimen Permatang Pauh yang diwakili ketua umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Dalam pilihanraya umum lalu, Mohd Hamdan memperolehi 11,004 undi untuk menewaskan calon BN dari Umno, Ahmad Sahar Shuib dengan majoriti 5,433 undi. Ahmad Sahar mendapat 5,571 undi."
Abdul Aziz berkata, SPR akan menggunakan Dewan Perdana Institut Kemahiran Belia Negara Bukit Mertajam sebagai pusat penamaan calon dan penjumlahan undi. Terdapat lapan pusat mengundikan disediakan melibatkan 39 saluran. Daftar pemilih akan mula dijual pada 14 Ogos, tambahnya. Menurut Abdul Aziz, keputusan dijangka dapat diumumkan pada jam 8 malam. "Tepat 8 malam SPR akan umumkan keputusan walaupun calon yang menang tidak hadir. "Apabila keputusan sudah muktamad ia boleh diumumkan. Kita tidak mahu lewat," katanya Abdul Aziz.

Oleh itu, bersiap siagalah wahai pejuang2 Allah. Jasamu dan keringatmu diperlukan sentiasa dalam meletakkan syiar Islam di tempat yang tertinggi.

post by: Shamsueri LiCT

0 Responses to Permatang Pasir - Bulan Ramadhan Jadi Medan Persaingan

Catat Ulasan

e-mutawwif (panduan haji & umrah):

Himpunan Bersih 2.0:

Himpunan Bersih 2.0:

02 Hari, 01 Jam, 16 Minit, 40 Saat lagi ke 09/07/2011 jam 2.00PM

Masa Untuk berubah:

Demi Masa:

RENUNGAN BERSAMA:

"Sebaik-baik isteri ialah mengembirakan suami apabila dilihat, apabila suami memerintah dia patuh dan apabila suami tidak ada di sisinya, dia menjaga kehormatan dirinya dan harta kepunyaan suaminya" Hadis (perawi Ahmad&Nasai)

Web TV (**Auto Channel**)

**TVPas**

Jom Belajar di KIAS:

Jom Belajar di KIAS:
Call/SMS: 019-999 7704

Pautan Laman Pemimpin:


Sahabat Setia:

PAHANGKINI.NET

pahangkini

Jom Bersama Sahabat ICT Pahang