Selamat Datang..Mulakan membaca dengan بِسْمِ اﷲِالرَّحْمٰنِ الرَّحِيْم -Segala tulisan dalam blog ini adalah hasil dari pandangan dan pemikiran saya semata-mata. Segala kerosakan atau gangguan emosi semasa melayari blog ini adalah tanggungjawab pihak pembaca sendiri..Terima Kasih. Ibnuhussin@pas.org.my
"Tuan Maktar Hashim menjadi Pengarah Jabatan ICT Pas Pahang baru - PasPahang | Ambil Pengajaran daripada Kekalahan PRK Galas - PasMaran | Penguasaan ICT mampu lonjakkan undi PAS - SU JiCT PasPahang| Jangan jadi pejuang pengecut | Blog PasMaran bukan lidah rasmi Pas Kaw. Maran - ibnuhussin | UMNO Bakal Tumbang di Tenang - SU JiCT PasPahang

YB UMNO CHENOR MELAMPAU...

Berita drp: MaranDaily Khamis, 21 Oktober 2010

Serah tanah jika tidak setuju dengan Felda

JENGKA - Peneroka yang enggan atau tidak bersetuju dengan peraturan Felda dialu-alukan menyerahkan semula tanah seluas empat hektar yang diterima dahulu kepada agensi itu kerana kerajaan sedia membelinya.

Pengerusi Jawatankuasa Pertanian, Industri Asas Tani dan Hal Ehwal Felda Pahang, Datuk Tan Mohd Aminuddin Ishak (gambar) berkata, sebanyak 5,000 permohonan diterima daripada generasi kedua untuk menyertai Felda, namun hanya terdapat 227 kekosongan.

:Menurutnya, tanah rancangan Felda yang diilhamkan dan diusahakan Tun Abdul Razak meninggalkan amanat supaya masyarakat Felda hidup bersatu padu.

“Saya sendiri tidak dapat menganalisis faktor segelintir peneroka yang sentiasa memberikan pelbagai alasan dan tidak bersetuju untuk terus bersama Felda.

“Namun hakikat akhirnya, mereka ini akan mengerti bahawa matlamat dan objektif Felda adalah untuk kebaikan,” katanya kepada Sinar Harian.

Tan berkata, peneroka perlu berubah sikap dengan tidak memikirkan tindakan Felda ke arah keburukan semata-mata, tetapi perlu memikirkan keuntungan di sebaliknya.

Menurutnya, dalam pentadbiran, semestinya mempunyai peraturan tertentu yang perlu dipatuhi.

“Tanah rancangan menempatkan satu kelompok masyarakat yang unik dan tidak terdapat di negara lain.

“Orang Melayu janganlah berpecah kerana hanya memberi kesempatan kepada orang luar di atas kelemahan kita sendiri,” katanya.

http://www.sinarharian.com.my/pahang/content/story8312153.asp

[Kenyataan media melampau yang dibuatkan oleh tok Tan sebenarnya adalah kali kedua. Kenyataan pertama beliau disanggah oleh Ketua PKR Cabang Maran beberapa bulan yang lepas. Oleh kerana kesombongan beliau yang tiada tolok bandingan, maka beliau sekali lagi mencabar peneroka untuk menyerahkan tanah masing2 kepada Felda. Sebagai wakil rakyat yang mewakili "Parti dianggap melayu kuno" Tok tan perlu sedar bahawa dia perlu berjuang untuk kebajikan rakyat. Bokan menjadi musuh kepada rakyat. Kenyataan tersebut lebih kepada keangkuhan peribadi dan kepentingan kroni semata2. Patutlah tak dilantik sebagai Timbalan MB lagi, Nampak gaya Tok Nan dah tak percayakan Tok Tan lagi... apa lagi, moh rakyat chenor yg menetap di chenor dan luar, kita sama2 tolak Tok Tan & UMNO-BN dalam PRU13 akan datang... malah, maranDaily menyarankan agar rakyar memboikot semua program yg dihadiri oleh Tok Tan... biar dia rasa bahawa dia sudah tidak diperlukan lagi di alam ini.. fikir2kan... MaranDaily ]

1 Responses to YB UMNO CHENOR MELAMPAU...

  1. MaranDaily Says:
  2. Fikir sejenak untuk masa depan anak2 dan cucu2...
    Tangan anda penentu masa depan mereka...
    jadikanlah Islam panduan hidup...
    Keadilan & keamanan akan berkekalan...
    ISLAM ADIL UNTUK SEMUA

     

Catat Ulasan

e-mutawwif (panduan haji & umrah):

Himpunan Bersih 2.0:

Himpunan Bersih 2.0:

02 Hari, 01 Jam, 16 Minit, 40 Saat lagi ke 09/07/2011 jam 2.00PM

Masa Untuk berubah:

Demi Masa:

RENUNGAN BERSAMA:

"Sebaik-baik isteri ialah mengembirakan suami apabila dilihat, apabila suami memerintah dia patuh dan apabila suami tidak ada di sisinya, dia menjaga kehormatan dirinya dan harta kepunyaan suaminya" Hadis (perawi Ahmad&Nasai)

Web TV (**Auto Channel**)

**TVPas**

Jom Belajar di KIAS:

Jom Belajar di KIAS:
Call/SMS: 019-999 7704

Pautan Laman Pemimpin:


Sahabat Setia:

PAHANGKINI.NET

pahangkini

Jom Bersama Sahabat ICT Pahang